י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בן ה-8 אמר קדיש והקהל געה בבכי • צפו

הלוויה רווית כאב הבוקר בקהילת סערט ויז'ניץ בחיפה. מאות ובראשם הרבי, הגיעו לחלוק כבוד אחרון לאברך היקר אלי' מליק ז"ל שנפטר מפצעיו בגיל 32 בהותירו אחריו שבעה יתומים • הספדים מרטיטים נשמעו, אך הרגע המרטיט מכל - היה אמירת הקדיש של בן ה-8

הילד בן ה-8 אומר קדיש על אביו
הילד בן ה-8 אומר קדיש על אביו



קהל רב מהקהילה החרדית בחיפה, ליוו הבוקר (שישי) למנוחת עולמים את האברך ר' אליהו מליק ז"ל, שהלך לעולמו הלילה לאחר שבועיים של אשפוז בבית החולים כשמצבו מוגדר קשה מאוד.

מסע הלוויה יצא מבית המדרש הגדול ברמת ויז'ניץ בחיפה, כשקהל המונים גודש את רחבת בית המדרש ומאזין להספדים שנישאו בשבחו של הנפטר ובגודל הטרגדיה אשר פקדה את משפחת מליק ולא בפעם הראשונה ואת הקהילה כולה.


בן ה-8 באמירת הקדיש בהלוויה

ראשון המספידים היה דומ"ץ סערט ויז'ניץ הגרד"ש זולדן, שעמד בדבריו על גדלותו של הנפטר, שלמרות שעבד לפרנסתו, מצא זמן לקבוע עיתים לתורה וגם גמל חסדים רבים בטוב ליבו.

אחריו נשא דברי הספד בבכי תמרורים הרב הגאון משולם רוזנברג רב קהל חסידים בחיפה, דברים מרמרטיטים שגרמו למלווים לגעות בבכי חסר מעצורים: "לילדים האלו אין "טאטע לעבן" לשאול את ארבעת הקושיות. הם ישאלו "טאטע אין הימל". פתח הגר"מ רוזנברג את דבריו.

"לשמוע קדיש יתום של ילד בן 8 זה משהו שא"א לעמוד בו. חברים יקרים בזה הרגע טומנים את ידידנו אלי מליק בבית החיים כפר סמיר. למי שלא מעודכן מדובר באברך צעיר שהתייתם מהוריו בגיל צעיר והשאיר אחריו אלמנה עם 7 יתומים קטנים. לא ידעו מזה אבל כל השנים היה שם מחסור".

"סיפור קטן שאומר הרבה..." חשף הרב רוזנברג וריתק את הנוכחים; "אלי ז"ל היה חבר שנים ב'ערבים'. זה סוג של ביטוח חיים חרדי שבמקרה כזה הוא היה צריך לקבל סכום גדול עבור כל יתום. מה שקרה שלפני כמה חודשים הוראת הקבע שלו בסך 72 חזרה כמה פעמים בעקבות המצב וכפי הכללים הוציאו אותו וכרגע הוא לא זכאי לתשלום". וקרא לציבור לתרום כפי יכולתו למען המשפחה הרצוצה שתוכל להמשיך להתקיים בכבוד.

בצעד יוצא דופן, חתם האדמו"ר מסערט ויז'ניץ על הוראת קבע חודשית בסך 500 ש"ח.

בחסידות קראו לציבור לתת לכל הפחות הוראת קבע סך 100 שקל בחודש למשך 36 חודשים, כדי להעמיד את המשפחה על רגלה ולעזור לה לצאת ממצבה הכלכלי הקשה.

כזכור, לפני כשבועיים ביום תענית אסתר, דווח ב'בחדרי חרדים' על פציעתו הקשה של ר' אלי ז"ל, עת נהג באוטובוס שלו באזור קרית גת, שם מסיבה שאינה ברורה סטה מן הכביש לתעלה סמוכה, מאז שפונה במסוק לבית החולים 'איכילוב', שכב שם ללא הכרה כשמצבו מחמיר ומשתפר מעט לעיתים, אך עדיין נותר קשה מאוד.

בהיכלי התורה בעולם נתלו מודעות להתפלל לרפואת אליהו בן רבקה רחל, הרבי מסערט ויז'ניץ אף הורה להוסיף לו את השם "חיים", אך למגינת לב משפחתו, חבריו ומכריו, הוא השיב הלילה את נשמתו לבוראה והוא אך בן 32.

ר' אליהו ז"ל מחסידי סערט ויז'ניץ נולד בז' תמוז תשמ"ה, אב לשבעה ילדים, התייתם מאביו ואמו עוד בילדותו.

אביו הרה"ח רבי אשר מליק ז"ל, היה ממקימי קהילת סערט ויז'ניץ בירושלים ונפטר מדום לב פתאומי בעת שחזר מטיש של האדמו"ר בעל ה'חכמת אליעזר' מסערט ויז'ניץ זצ"ל.

בבחרותו למד בישיבת סערט ויז'ניץ ובהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הרה"ח רבי חיים מרדכי שפירא מרמת ויז'ניץ בחיפה.

לפרנסתו עבד כמשגיח כשרות ולאחר מכן כנהג משאית ואוטובוס. התנדב בארגון 'הצלה' והיה שמח לעזור לכל יהודי.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על אברך בעל מידות טובות, "אין מי שביקש ממנו טובה ושמע ממנו את המילה לא".

חברו מספר כי "רק כשנה יש לו רישיון על האוטובוס, ולפני שהוא נהג על אוטובוס הוא היה נוהג על משאית. כשהיו לו קשיים בפרנסה הוא ניסה להתפרנס בכל דרך וכולן היו מכובדות בעיניו ואז הוא קם ועשה רישיון לרכבים כבדים יותר, הוא היה תמיד נמרץ וחרוץ, בחור שמח, קשה לעכל את הבשורה הקשה".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים


















צילום: אלעזר גנזלר
תאונה אוטובוס חסידות סערט ויזניץ טרגדיה אליהו מליק הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד