כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הדריסה הקטלנית בערב שבת - פיגוע. צה"ל פשט על בית המחבל ועצר את אחיו

הותר לפרסום כי הנפגעים בפיגוע הדריסה שאירע כשעה לפני כניסת השבת, הם חיילים. שניים מהם - קצין וחייל נרצחו. שניים נוספים מאושפזים במצב קשה מאוד ובינוני המחבל הודה כי ביצע את הדריסה במכוון על רקע לאומני

זירת הפיגוע בערב שבת. צילום: מאיר וקנין, פלאש 90
זירת הפיגוע בערב שבת. צילום: מאיר וקנין, פלאש 90



פיגוע הדריסה בערב שבת: מחקירתו בשב"כ של המחבל עלאא ראתב עא לטיף קבהא, מהכפר ברטעה שבג'נין, שדרס אמש את חיילי צה"ל סמוך למבוא דותן, עולה כי הדריסה בוצעה באופן מכוון ממניע לאומני.

כזכור, בשעה 16:15 כשעה לפני כניסת השבת, אירע פיגוע דריסה בכביש 585 ממבוא דותן לחרמש. הנהג הפוגע נמלט מהמקום בנסיעה ונעצר בהמשך על ידי כוחות הביטחון.

מספר צעירים נפגעו מהדריסה, בהם שני צעירים ישראלים שלאחר פעולות החייאה נקבע מותם. בנוסף, צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לשני צעירים בשנות ה-20 במצב בינוני עד קשה שמפונים באמבולנסים עם מסוק מד"א לבית החולים בלינסון בפתח תקווה.



המחבל כאמור נתפס על ידי אנשי כוחות הביטחון ונפצע קל. הוא פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה. וכאמור לאחר שתוחקר על ידי צה"ל והשב"כ הוא הודה כי ביצע את הדריסה בכוונת מכוון ממניע לאומני.

במהלך השבת הותר לפרסום כי קצין וחייל הי"ד הם שנרצחו בערב שבת בסמוך למבוא דותן. מצבם של שני חיילים נוספים שנפגעו בפיגוע הדריסה, עדיין מוגדר קשה.

בבוקר יום השבת קיים ראש המטה כללי, רב אלוף גדי איזנקוט הערכת מצב בזירת פיגוע הדריסה.

בעקבות הפיגוע, בליל שבת יצאו כוחות צה"ל לפעילות במרחב הכפר ברטעה ממנו יצא המחבל. במסגרת המבצע נעצר אחיו של המחבל, עצאם ראתב עבד אללטיף קבהא, יליד 93, תושב הכפר. כמו כן בוצעו סריקות לאיתור אמצעי לחימה. כך גם נמשכו פעולות בידוק הרכבים בצירים במרחב.
כוחות הביטחון ביצעו מיפוי הנדסי של בית המחבל שביצע את הפיגוע, לצורך הריסתו.

מבית החולים 'בילינסון' נמסר הערב כי מצבו של אחד הפצועים - קשה מאוד. הוא סובל מפגיעת ראש ופגיעת גפיים, במהלך ליל שבת עבר מספר ניתוחים וכעת הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ, כשהוא מונשם מורדם. ביממה האחרונה מצבו התייצב מעט, אך עדיין לא יצא מכלל סכנה.

הפצוע הנוסף, מאושפז אף הוא בבילינסון, מצב בינוני והוא סובל מפגיעת גפיים. גם הוא נותח במהלך ליל שבת ומאושפז בהכרה.

בתוך כך, לקראת צאת השבת התפוצץ מטען חבלה ליד גדר המערכת בצפון רצועת עזה. לא היו כוחות באזור האירוע בזמן הפיצוץ. אין נזק ואין נפגעים לכוחותינו. בתגובה השמיד צה"ל באמצעות ירי טנק עמדת תצפית השייכת לארגון הטרור חמאס. יצוין כי אירוע דומה אירע לפנות בוקר יום חמישי האחרון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב לפיגוע הרצחני ואמר "אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחותיהם של קצין וחייל צה"ל שנרצחו אתמול בידי מחבל בן עוולה ומאחל החלמה מהירה לפצועים. נפעל להריסת בית המחבל ונמצה עמו את הדין".

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב גם הוא הערב ואמר "‏טרם כניסת השבת התבשרנו על פיגוע קשה. אנו נפעל לגזר דין מוות למחבל, להריסת ביתו ולהענשת כל מי ששיתף פעולה. אין דבר כזה טרור בודדים. זה טרור שנתמך בידי אבו מאזן והרשות הפלסטינית שמשלמת כסף למשפחות המחבלים. אנחנו נעצור אותם".













פיגוע דריסה מבוא דותן חיילים כביש 585

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד