כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מנהל בית הספר החרדי מבקש להפגש עם ראשת הממשלה

לאחר חודשים, של מה שנראה כרדיפת מוסדות חרדיים בממלכה הבריטית, מבקש מנהל בית הספר החרדי בלונדון להפגש עם ראש הממשלה תרזה מיי כדי לדון בנושא • "המצב הוא בלתי נסבל ואת המוצא האחרון שלנו" כתב לה

ילדים בלונדון. (ארכיון בחדרי חרדים)
ילדים בלונדון. (ארכיון בחדרי חרדים)



מנהל בית ספר חרדי בסטמפורד היל, פנה לראש הממשלה הבריטית תרזה מיי, וביקש פגישה דחופה שתעצור את "סדר היום החילוני" של פקחי משרד החינוך.

הרב אברהם פינטר, מנהל בית הספר לבנות "יסודי התורה", מלין על כך שאנשי החינוך החרדים נמצאים בחודשים האחרונים תחת "לחץ צולב" מצידם של פקחי המשרד.

מדיניות החינוך החדשה של המשרד, מונעת על ידי קבוצות וארגונים שממררים את החיים למוסדות החרדיים, הרב פנה במכתב וכתב "הקהילה החרדית נרדפת על ידי אלה הפועלים בשם הממשלה ברשותך".

בית הספר 'יסודי התורה', דורג לפני ארבע שנים כבית הספר הטוב של המחוז, אך בשבוע שעבר הגיעו פקחי משרד החינוך "וצלבו אותנו" אומר מנהל הת"ת. כך מדווח האתר 'ג'ואיש קרוניקל".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחודשים האחרונים מתמודדים בתי ספר ותלמודי תורה בלונדון עם שורה של בעיות בכל הנוגע לתוכן הלימוד אותו הם חייבים ללמד כדי לקבל תקציבים, מדברי תועבה ועד דברי כפירה, מספר אסיפות חירום נערכו בלונדון בענין, אך זה נראה שזה הולך ומחמיר.

התקשורת בממלכה הבריטית דיווחה בשבוע שעבר כי משרד החינוך הבריטי עוקב אחר בתי ספר חרדיים, ובודק האם בתי הספר מלמדים בשלמותם את ספרי הלימוד.

מספר בתי ספר לבנות בלונדון צינזרו קטעים, אשר עניינם תועבה. בתי הספר טענו כי הצינזור נועד להגן על התלמידים מפני נושאים שאינם הולמים את אורח חייהם.

בנוסף דווח, כי הספר המצונזר הובא לידיעת ארגונים בבריטניה המתנגדים לבתי ספר דתיים, מנהל בית ספר לבנות איתו שוחחנו אמר ל'בחדרי חרדים': "מישהו מחפש אותנו, כבר עשרות שנים אנחנו מצנזרים קטעים בעייתים, לאף אחד זה לא הפריע, מישהו מתוך המערכת מצלם ושולח לכל מקום אפשרי כדי להתנכל אלינו, משרד החינוך מאיים לשלול לנו תקציבים, למוסלמים לא עושים ככה, אמנם גם להם עושים ביקורת, אך אף אחד לא באמת אוכף שם את החוק הבריטי, רק לחרדים קל להתנכל".

לאור הדברים הללו ולאחר שלבתי הספר יהיה קשה לשרוד ללא תקציב מהמדינה, התקיימה עצרת תפילה וזעקה בערב ראש חודש ניסן, על ידי "התאחדות קהילות החרדים".

לטענת הרב פינטר, המפקחים שהו "זמן ארוך ולא פרופורציונלי" בספרייה ובדקו ספרי לימוד וקריאה, לאחר תלונות מצד ארגונים שמתנגדים לבתי ספר דתיים באומרם כי בתי הספר החרדיים מוחקים ותולשים דפים מספרים אשר בהם מופיע חומר הנוגד את ההלכה והאמונה היהודית.

יש לציין, כי ללא תמיכה של משרד החינוך אין סיכוי למוסדות החינוך לשרוד, ולכן המנהלים לא מתנתקים ממשרד החינוך, "המצב הוא בלתי נסבל ואת המוצא האחרון שלנו". כתב הרב פינטר לראש הממשלה תרזה מיי.
יסודי התורה הרב אברהם פינטר מוסדות החינוך בלונדון תרזה מיי פגישה דחופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד