י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרבי מויז'ניץ על דודו: "היה מלך ישראל"

"הוא היה מנהיגנו" התבטא הרבי מויז'ניץ בשבת על דודו הגדול הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל, עמו היה בקשר עשרות בשנים • 'בחדרי חרדים' עם התיאור מהשבת בחצור הגלילית

האדמו"ר מויז'ניץ עם דודו האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי זצ"ל
האדמו"ר מויז'ניץ עם דודו האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי זצ"ל



האדמו"ר מויז'ניץ שהה השבת במעון הנופש בחצור הגלילית שם שוהה בימים האחרונים לצורך מנוחה במהלך השבת שוחח הרבי ארוכות מגדלות דודו הגדול האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי זצ"ל ובין הדברים התבטא כמה פעמים שכלל ישראל איבד מלך. "הוא היה מלך ישראל, יהודים אף לא מחסידי ויז'ניץ שיחרו לפתחו כי הרגישו שהוא ה'אמתדיגע איד' מדור העבר ללא שום פשרות". אמר הרבי לנוכחים.

ל'בחדרי חרדים' הגיע תיאור מלא מהשבת במחיצת הרבי בצל האבל הגדול.

בסעודת ליל שבת דיבר על שמו "מרדכי" על שם הרבי מטשערנוביל זצ"ל וכן לאחר מכן בעת הטיש לכלל הציבור שוחח הרבי ארוכות אודות האבידה הגדולה כאשר עיני הרבי מוצפות דמעות, אולם הסביר וסיפר את הסיפור מזקינו ה'אמרי חיים' זי"ע על הרה"ח רבי מיכל ויסבלום ז"ל שבכה בב' סיון תרצ"ו יום פטירת הרבי בעל ה'אהבת ישראל' זיע"א וגער בו 'שבת היום'.

בעת קריאת התורה הורה הרבי לעשות 'מי שברך' לכלל מרנן האדמו"רים מויז'ניץ ממונסי שליט"א ומיד תיקן והורה להוסיף "ולכל צאצאי האדמו"ר רבי מרדכי בן אדמו"ר רבי חיים מאיר זיע"א".

בעת ה'מיטאג טיש' כשסיפר החסיד ר' אפרים לרנר לאדמו"ר, שבעת השבעה על הרבי ה'אמרי חיים' פקד הרבי בעל ה'בית ישראל' מגור את קברו והתבטא יהודי כל כך גדול תחת הר אפר קטן... התבטא הרבי בשבילי זה מעשה רב! חשבתי ביום שישי בעת שאסע לארה"ב לניחום אבלים איך אפקוד את קברו בימי השבעה והרי חודש ניסן, וכאן קיבלתי מעשה רב שניתן לעשות כדבר הזה.

בסעודה שלישית דיבר שוב הרבי על שני היהלומים האחים שבחייהם ובמותם לא נפרדו "שני האחים הקדושים הסתלקו בחודש אדר בו קיבלו את התורה בשמחה", כשהוא מתכוון לאביו ה'ישועות משה' זצ"ל ולאחיו-דודו הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל.

"שניהם היו מקושרים לתורה הקדושה ללא שום פקפוק ורואים דבר נפלא שיש ביום ההסתלקות 9 ימים מהסתלקות אבי הקדוש, ו-9 ימים להילולת סבי בעל ה'אמרי חיים זיע"א זה מראה דבר נשגב מאוד, צריכים להתחזק איבדנו מנהיג ישראל איבדנו רועה נאמן שמאז הסתלקות אבי הוא היה מנהיגנו". אמר הרבי בערגה.
הרבי מויזניץ ממונסי מנהיג מלך ישראל חצור הגלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד