י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפוליטיקאים נגד אפליית החרדים: "עברו הזמנים שצריך להתחנן"

"יש לנו תרבות ואנחנו רוצים את המגיע לנו. אנחנו צריכים לשנות את הDNA החרדי השגוי, הרגילו אותנו לחשוב כאילו אנחנו נתמכים על ידי מישהו". כך יו"ר ועדת החינוך באירוע של האיגוד החרדי לתרבות ואומנות

הפוליטיקאים נגד אפליית החרדים: "עברו הזמנים שצריך להתחנן"
יעקב כהן



אחרי שמשבר הגיוס – הסתיים והממשלה הנוכחית ממשיכה את תפקודה, הנציגים מכריזים על מאבק נגד אפליית הציבור החרדי בתרבות ובאומנות.

במשך שנים רבות, הציבור החרדי לא נהנה מתקציבי תרבות ממשלתיים ועירוניים, ובעוד אירועי תרבות מתקיימים לקהלים הכללים, בעלות של מיליוני שקלים, המגזר החרדי מופלה לרעה.

בשבוע שעבר, התכנסו הפוליטיקאים החרדים ודנו בסוגיה, באירוע של האיגוד החרדי לתרבות ואומנות. סגן שר החינוך מאיר פרוש נשא נאום באירוע והתייחס להתאמות שדורש הציבור החרדי ואמר כי "אנחנו כציבור חרדי מפחדים תמיד. כלומר, פועלים בעולם של תרבות מתוך שמירה חזקה והקפדה על כל דבר שיתאים לרוח ולערכים שלנו ולא יפגום. מתוך הפחד והאחריות הזו ניתן ליצור הרבה, ובאמת בשנים האחרונות רואים פריחה של תרבות ואירועים גדולים ומגוונים. זה חשוב וזה תורם רבות וצריך לעשות זאת בזהירות הראויה. התקציבים צריכים להמשיך לגדול ולהיות שוויוניים".

יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת ח"כ יעקב מרגי אמר כי הוא רואה שחלה מהפכה בתחום התרבות החרדית. "עברו הזמנים שבהם אנחנו צריכים לבקש ולהתחנן. בשנת ה-70 שנה לישראל הגיע הזמן להבין שמגיע לנו בזכות ולא בחסד".

מרגי הוסיף כי "יש לנו תרבות ואנחנו רוצים את המגיע לנו. אנחנו צריכים לשנות את הDNA החרדי השגוי, הרגילו אותנו לחשוב כאילו אנחנו נתמכים על ידי מישהו ואני שמח ומברך על פעילותו של האיגוד שמוביל את האמירה הזו וגם מוביל אותו לביצוע".

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב המפקח בכנסת על עבודת משרד המדע אמר באירוע כי "אנחנו כנציגי ציבור כאן כדי לפעול עבור הצרכים שלכם שהם הצרכים של כלל הציבור. אנחנו נפעל ונעשה את העבודה שלנו אם אתם תתנו לנו את הבסיס ואת הידע המקצועי. כראש וועדת המדע אני נתקל כל הזמן בממשקים מול המשרד הנוגעים להתאמה של פעילות מדע לציבור החרדי. וכשבאים במקצועיות וברצינות, אז מחוללים שינוי. האיגוד החרדי לתרבות ואמנות מחולל שינוי ואני אשמח לסייע לקדם את האמנות החרדית".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור התייחס למצוקות לצד השיפור שחל בתחום, לדבריו, "לפני כשנתיים אירחתי אתכם בוועדת התרבות בכנסת. כבר אז הצהרנו על הצורך בהנגשה של המשרד לציבור החרדי ואני שמח להיות כאן היום ולראות את העבודה שנעשתה מאז ועד הלום. עכשיו כשחוק הגיוס מאחורינו אפשר לדאוג גם לתרבות. אתם עוסקים בדברים חשובים ואני מבטיח להיות אוזן קשבת ולסייע בכל מה שנדרש כדי לעזור לכם להמשיך ולקדם אמנות חרדית".

מנגד, ח"כ מיכאל מלכיאלי אשר הוביל בתפקידיו הקודמים בעיריית ירושלים את הנגשת המינהלים הקהילתיים לציבור החרדי סיפר: "כבר כחבר מועצה הבנתי את החשיבות הגדולה של עולם התרבות החרדי וסייעתי לקדם אותו ברמה המקומית. עכשיו בתפקידי בכנסת אני ממשיך ומסייע ברמה הארצית ויש המון דברים שצריכים שיפור כולל הדברים שעלו כאן על ידכם ואני מבטיח לסייע לכם להוביל אותם. אתם עושים דברים חשובים ואנחנו נאבק כדי שנקבל את מה שצריך".

מנחה הפאנל המרכזי באירוע, שלמה קוק – עורך עיתון 'בקהילה', סקר את הבעיות המרכזיות של הרשויות המקומיות החרדיות, מול משרדי הממשלה, בעת שהן מבקשות לגייס תקציבי תרבות עבור המגזר החרדי, "יש לנו הזדמנות לעשות סוף לאפליה הזו. זה הזמן להרים את הדגל", אמר קוק.
תרבות חרדים מאיר פרוש אורי מקלב יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד