י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הותר לפרסום: נלכד המחבל שרצח את איתמר בן גל הי"ד

כ-40 יום לאחר הפיגוע הנתעב, נלכד המחבל שרצח את הרב איתמר בן גל הי"ד בטרמפיאדה בצומת תפוח • יחד עמו נעצרו נוספים שהיו עמו והם הועברו לחקירת שב"כ • שר הביטחון: "פעולה מודיעינית מוצלחת" • האלמנה מרים: "לא מרגישה כלום. זה לא יחזיר לי אותו הביתה"

הרב איתמר בן גל הי''ד
הרב איתמר בן גל הי''ד צילום: באדיבות המשפחה



הותר לפרסום כי הלילה (ראשון), בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה״ל ומשטרת ישראל, אותר ונעצר בשכם עבדל חכים עאצי אשר ביצע את הדקירה סמוך לצומת אריאל שאירע בתאריך בכ' שבט - 5 בפברואר 2018, בו נרצח הרב איתמר בן-גל ז״ל.

המעצר הלילה שבוצע ע״י שב״כ, הימ״מ וצה״ל הוא שיאו של מאמץ מתמשך מאז הפיגוע במהלכו נעצרו ונחקרו מספר חשודים אשר סייעו או היו מודעים למקום הימצאו של המפגע.

המפגע יחד עם נוספים ששהו עימו הועברו להמשך חקירת שב״כ.

במהלך המבצע נתפס המחבל בעיר שכם. הוא נפצע וקיבל טיפול רפואי על ידי כוחות הביטחון. בנוסף נעצרו מספר מבוקשים החשודים בסיוע לביצוע הפיגוע.

המבצע התקיים כחלק מהמאמץ המשותף של כוחות הביטחון אשר החל מיד לאחר הפיגוע במרחב החטיבות המרחביות "אפרים" ו"שומרון" על מנת לאתר את המפגע.

במסגרת הפעילויות שבוצעו בחודש האחרון תוגברו כוחות, בוצעו סריקות נרחבות ונעצרו סייענים, כל זאת במקביל לפעילות מודיעינית משמעותית גלויה וסמויה של שב"כ וצה"ל שהתקיימה במרחב.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר למעצר המחבל ואמר: "המעגל נסגר. יידע כל מחבל רוצח, שנשים עליו את היד ונבוא איתו חשבון. אני מברך את כוחות הביטחון על פעולה מודיעינית מוצלחת."



האלמנה מרים בן גל התייחסה הבוקר ללכידתו של רוצח בעלה הלילה: "האמת היא שאני לא מרגישה כלום. זה לא יחזיר לי אותו הביתה. ולא ימנע ממחבל אחר לקום ולרצוח שוב ולהרוס משפחה אחרת. הנחמה היחידה שלנו הדבר היחיד שימנע עוד רצח כזה הוא בנייה. הקמת עיר כתשובה לרצח. אני לא מבינה למה ראש הממשלה מחכה. אני מבקשת ממנו הבוקר. מתחננת. תודיע הבוקר על אישור בניית 800 יחידות הדיור בהר ברכה ובכך הפוך אותה לעיר. זו הנחמה שלנו ושל כל עם ישראל זו תהיה התשובה האמיתית לרצח של איתמר". אמרה

כזכור, הפיגוע אירע בצהרי יום שני כ' שבט תשע"ח בסמוך לשעה 14:30. מחבל נתעב מצויד ב-2 סכינים, תקף את הרב איתמר הי"ד בכיכר אריאל לכיוון תפוח, ודקר אותו בפלג גופו העליון. הפצוע התמוטט ואיבד את הכרתו. צוותי מד"א, איחוד הצלה וצה"ל ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן פונה לבית החולים בילינסון, שם נקבע מותו.



בתיעוד וידאו ממצלמת אבטחה, נראה המחבל יורד ממונית שירות מעבר לכביש, כשתיק לגבו. המחבל חוצה את הכביש באיטיות, וכאשר מגיע למרחק של כמטר מאיתמר הי"ד, הוא מזנק לעברו עם סכין שלופה ודוקר אותו.

איתמר חומק ממנו, מרחיק את המחבל ממנו באמצעות בעיטה, ובורח תוך שהוא חוצה את הכביש. בנתיב הנגדי, נראה רכב לבן ובו קצין צה"ל שקולט לכאורה את המתרחש, מאט ומאפשר לאיתמר לחצות אך כשהמחבל שומט את התיק על הכביש ומנסה לרדוף אחר איתמר, הקצין מאיץ את הרכב ופוגע בו.

מיד לאחר שדקר את הרב איתמר הי"ד, פתח המחבל במנוסה. קצין צה"ל שזיהה אותו רץ עם הסכינים - ניגח אותו ברכבו אך המחבל קם והמשיך במנוסתו. הקצין ניגח אותו שוב, אולם גם הפעם המחבל קם על רגליו ונמלט לעבר הכפר כיף אל חארת', צפון-מערבית לאריאל.

הרב איתמר הי"ד, למד בישיבת הדרום ברחובות, העיר בה גדל. לפני 8 שנים נישא למרים, ונולדו להם ארבעה ילדים בגילאים שנה עד 7. מחנך כתה ח' בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל. מלמד מזה שנים בישיבת הר ברכה. אשתו מרים, מורה גם היא.
איתמר בן גל מחבל פיגוע דקירה צומת תפוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד