י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שבת של אבל במונסי: כך עברה השבת הראשונה במחיצת האדמו"רים החדשים

שבת מרוממת עברה על חסידי ויז'ניץ בשיכון במונסי; שעות לאחר שנטמן רבם הנערץ, כבר ערכו בניו האדמו"רים את השולחן • 'בחדרי חרדים' עם סיכום מיוחד מהשבת הראשונה ללא הרבי ובראשות ממשיכי דרכו • וגם; ילדים ראשונים שנקראו "מרדכי"

החופה מחוץ לבית המדרש הגדול בעת מסע הלוויה ביום שישי
החופה מחוץ לבית המדרש הגדול בעת מסע הלוויה ביום שישי



שבת קודש בצל האבל הגדול על הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל עברה על אלפי חסידיו אלו שהספקיו להגיע למסע הלוויה בערב שבת במונסי ואלו שלא.

במעוז החסידות במונסי שהו כל האחים האדמו"רים ובני המשפחה ועם כניסת השבת פשטו החסידים את בגדי האבלות, לבשו בגדי שבת ונהרו בהמוניהם להיכל בית המדרש הגדול 'לבוש מרדכי' בשיכון ויז'ניץ במונסי.

'בחדרי חרדים' עם סיכום מיוחד מהשבת הראשונה ללא הרבי זצ"ל ובהנהגת בניו ממשיכי דרכו האדמו"רים.

הבנים ניהלו שבת מרוממת במיוחד, הם אפילו גערו במי שהיה עצוב ואבל באמרם "שבת היום ואסור להיות עצובים". ראו על פניהם של רבים מהחסידים את תחושת היתמות וכאלה שלא יכלו עדיין להירגע מהסתלקותו של רבם האהוב והנערץ.

לתפילת מנחה בערב שבת ניגש לפני העמוד הרה"צ רבי חיים מאיר הגר, בנו של כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ מבני ברק.

לקבלת שבת ניגש הרה"צ רבי ישראל אליעזר פיש חתנו של הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל.

לאחר התפילה עברו אלפי החסידים על פני כל בניו האדמו"רים לאחל 'א גוטען שאבעס'. ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם הנכד הרה"צ רבי יעקב יוסף הגר שימונה לאדמו"ר מויז'ניץ בורו פארק במקום אביו שנפטר לפני כשלוש שנים, עמד בשורה יחד עם דודיו בעת אמירת 'שבת שלום' לאחר התפילה.

בסביבות השעה 23:00 בליל שבת נכנסו האדמו"רים מויז'ניץ ממונסי לעריכת ה'באטע' בהיכל הטישים, הציבור פתח בשירת 'שלום עליכם' ולאחר מכן שוררו את הניגון שהיה הרבי זצ"ל נוהג לשיר לפני אמירת דברי תורתו בטיש, אך הפעם עם המילים "מאת השם הייתה זאת היא נפלאות בעינינו".

הרבי מויז'ניץ מונסי הרה"צ רבי ישראל, ניהל את הבאטע וכיבד כמה מהחסידים לשורר מניגוני השבת, ב'קה אכסוף' כיבד את האדמו"ר מפאלטישאן, לאחר מכן החל הרבי בעצמו לשיר "השבת נועם הנשמות".

כשהגיעו לפירות, הונחו שמונה מגשי פירות בפני כל אחד ואחד מהאדמו"רים שטעמו וחילקו לאחר מכן לקהל החסידים את שיריים.

לאחר מכן שר הרבי מויז'ניץ ממונסי "רחם בחסדך", והמשיכו בשירי ראש חודש "יחדשהו ו"חדש עלינו".

עם סיום השירה, הביאו 'בונדלעך' (שעועית) כנהוג לרגל שמחות 'שלום זכר' שערכו חסידים שנולדו להם בנים. בעלי השמחה עברו בפני הרבי מויז'ניץ ממונסי ואחיו כדי לקבל מידיהם שיריים.

לאחר אכילת הקוגל, שרו "אז ביום השביעי" וכן "ליבי ובשרי ירננו", לאחר מכן, החל הרבי מויז'ניץ ממונסי את "זכור אהבת קדומים" המודזיצ'אי.

בהמשך כובד האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים הרה"צ רבי אליעזר וואלף, לשורר 'קה ריבון', התרגשות רבה ניכרה בקהל עת שורר את הזמר בנוסח הויז'ניצאי המרטיט. לאחר מכן המשיך ושר את "בנה ביתך" ולאחר ברכת המזון קמו לרקוד כפי שהיה נהוג בטישים של הרבי זצ"ל מימי קדם.

בבוקר יום השבת, ניגש לתפילת שחרית הרה"צ רבי יוסף בן ציון רוטנברג, חתנו של רבי זצ"ל ואב"ד קהילת קוסון בבורו פארק. מ'שוכן עד' ניגש הרה"צ מפאלטישאן.

את קריאת התורה קרא הרב יעקב יוסף פיש. לעליית 'שלישי' עלה חתן מבני החסידות לרגל ה'אויפריף', שלאחר מכן ניגש לקבל ברכת 'מזל טוב' מהאדמו"ר מויז'ניץ ממונסי.

לקריאת פרשת "החודש הזה לכם" עלה הרה"צ רבי יוסף בן ציון רוטנברג. את עליית 'מפטיר' קיבל האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי. לתפילת מוסף ניגש הרה"צ רבי ישראל ארנסטר.

עם סיום התפילה נערכו בבית המדרש הגדול שתי בריתות לבני שניים מהחסידים. הרב חיים מאיר וורצברגר והרב ישראל וורצברגר. האחרון ניגש לרבי מויז'ניץ ממונסי לשאול איזה שם לתת לרך הנולד. הרבי השיב לאבי הבן, כי ישאל את אחיו. לאחר התייעצות קצרה בין האחים האדמו"רים הורה לו הרבי לקרוא לו על שם אביהם.

הבן הגדול הרבי מויז'ניץ ממונסי שימש כסנדק בשתי הבריתות, ויקרא שמם בישראל "מרדכי" על שם הרבי זצ"ל. את השמות נתנו האדמו"רים מויז'ניץ משכונת גיברס ומלונדון, הרה"צ רבי מנחם מנדל והרה"צ רבי דוד.

התפללו תפילת מנחה בשעה מוקדמת מהרגיל. האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש הרה"צ ברוך שמשון הגר, כובד בהגבהת ספר התורה לאחר הקריאה. כיבוד שהיה מקבל באופן תדיר הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל.

הרבי מויז'ניץ ממונסי נכנס לסעודה שלישית ופצח בשירת 'בני היכלא', לאחר 'מזמור לדוד' כיבד את אחיו הרבי משכונת גיברס לשיר 'מזמור לדוד' נוסף.

לאחר תפילת מעריב התיישבו האדמו"רים שבעה והקהל החל לעבור לניחום האבלים.
ויזניץ ממונסי שבת של אבל טיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד