י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מי צריך את ליברמן ומשה ליאון // יעקב ריבלין

למה גוש חרדי של י"ג חברים לא מסוגל להתאחד. ליצור בלוק עם עוד שלושה חברים נוספים מהציונות הדתית ולהעמיד מישהו מתוכינו לראשות העיר

מי צריך את ליברמן ומשה ליאון // יעקב ריבלין
יעקב ריבלין צילום: באדיבות המצלם



מספר שעות לאחר ישוב המשבר הלה כריגל מלחמת הקרדיטים הקבועה. לא נעסוק בה כאן אלא מפני דבר אחד שהתחדש בה. לרשימת הדורשים הצטרף גורם חיצוני שמעבר למפלגות החרדיות. קוראים לו חבר מועצת עיריית ירושלים משה ליאון. מי שהיה בעבר מועמד רוב החרדים לראשות העיר וסופו שנכשל, בין היתר, בעזרת הפלג הירושלמי, והפך לחבר מועצה מן המניין.

ליאון היה, כזכור, חבר מפלגת ישראל ביתינו ואחד מחברי המעגל הקרוב ביותר של אביגדור ליברמן. האחרון אף עלה יום אחד לירושלים לביתו של הגר"ש אוירבאך זצ"ל כדי לבקש את תמיכת הפלג במשה ליאון. הבקשה ככל הידוע ולפי התוצאות לא נענתה.

לאחר הכשלון במירוץ לראשות העיר נטל ליאון פסק זמן מהיחסים המיוחדים עם החרדים. הוא החליט לא להסתפק במעמדו כחבר מועצה זוטר והחל לחבור לראש העיר ניר ברקת. בתוך זמן קצר הוא הפך להיות ציר מרכזי של ברקת במועצת העיר. החרדים למדו זאת על בשרם כאשר כמעט בכל צומת דרכים בהם עמדו מול ראש העיר הם מצאו לצידו את המועמד שלהם לראשות העיר. ליאון הצביע בעד עמדת ראש העיר ברוב הנושאים השנויים במחלוקת עם החרדים. מהקמת הקאנטרי קלאב ליד רמות ועד ביטול ההקצאות למבנים חרדים בשכונת קרית יובל. כך גם בנושא מתחם התחנה שקיבל אישור לשימוש חורג שאפשר את הפתיחה בשבת. יצויין עם זאת כי במספר הצבעות בנושאים רגישים אחרים הוא השתדל להעלם מההצבעה.

עם פרוץ המשבר הקואליציוני בנושא המרכולים וההתנהגות הבהמית של ליברמן כלפי החרדים יצא ליאון בהכרזה שהוא לא רואה את עצמו יותר חלק מהמעגל הקרוב של ליברמן. ההפך. הוא מסתייג מהפעילות האנטי חרדית שלו.

ופתאום, שעה לאחר סיום המשבר מדליפים מקורביו שהוא זה שפעל לסולחה בין אביגדור ליברמן ואריה דרעי. שני האישים הכריזו כזכור על ברוגז לאחר פרשת המרכולים והביקור הפרובוקטיבי של ליברמן באשדוד. ליאון שהתנתק לכאורה מליברמן חזר בדיוק ברגע המתאים כדי לעשות סולחה בין השניים.

השאלה מה יש לציבור החרדי מיחסי החברות של דרעי וליברמן היא נושא מרתק בפני עצמו. בקליפת האגוז נאמר רק ששום דבר. ליברמן היה נגדינו בחוק הגיוס בתשע"ב. הוא טרפד כל נסיון לרכך את חוק לפיד בקדנציה הקודמת והוא נשבע כעת שחוק הגיוס הנוכחי לא יעבור בלי שהוא יכניס בו את כל הדרוש לגיוס מאסיבי של חרדים. ועדיין לא שכחנו את הפה המלוכלך שהוא פתח עלינו בחודש האחרון.

כל האמור לעיל לא מפריע למקורבו של ליברמן, משה ליאון, לחתור שוב לראשות עירית ירושלים בתמיכת החרדים. וזו הסיבה שהוא מהיר להתנער מליברמן כאשר זה תקף את החרדים ומיהר לחזור אליו כאשר הסתיים המשבר. ליאון חושב על ראשות עירית ירושלים עוד לפני הבחירות הבאות בנובמבר. במסדרונות העיריה מדברים היום מפורשות על כך שברקת עשוי לפרוש מראשות העיר לאחר שיעביר את התקציב העירוני בעוד פחות משבוע. ברקת מתכנון לרוץ בפריימריס של הליכוד והוא מעריך שיקבל שם מיקום גבוה אם יפרוש כעת מראשות העיר (מה שהוא לא מחוייב לעשות לפי החוק עד שיבחר לכנסת) ויתרכז רק במירוץ.

במקרה של פרישת ראש עיר שנה לפני הבחירות קובע החוק שחברי המועצה מתכנסים ומחליטים מי יעמוד בראשם על הבחירות. תקדים לכך היה כאשר אולמרט פרש מהעיריה ובמקומו נבחר זמנית הרב אורי לופוליאנסקי שרץ אחר כך לבחירות הכלליות מעמדה של ראש עיר.

וזו כנראה התוכנית של משה ליאון. בדרך לכך הוא צריך לגייס רוב במועצת העיר מול מועמדים אפשריים אחרים. עד כמה שזה נשמע מוזר מקורביו טוענים שיש לו, האיש הבודד במועצה, תמיכה מובטחת של יהדות התורה וש"ס שלהם שלושה עשר חברים במועצה.

וכאן הבן שואל למה גוש חרדי של י"ג חברים (את החבר של הפלג חיים אפשטיין אין טעם לספור. הוא מעולם לא התעניין במשהו מעבר להקצאות עבור שולחיו) לא מסוגל להתאחד. ליצור בלוק עם עוד שלושה חברים נוספים מהציונות הדתית ולהעמיד מישהו מתוכינו לראשות העיר. מה רגש מה לנו ולמשה ליאון. האיש של ברקת במועצה הנוכחית. האם הפילוג הפנימי הוא עד כדי כך עמוק שלא מסוגלים לנצל את הרוב שלנו ולנסות לכבוש שוב את ראשות העיר מודל לופוליאנסקי.

עד שיהדות התורה תחליט הנה כמה שאלות שמן הראוי להפנות למשה ליאון בשם הציבור החרדי בירושלים.

א) האם אתה בעד חיסול האפרטהייד בשכונת רמות ואיחוד שני המנהלים באופן שיאפשר לרוב החרדי לקבל את המגיע לו.

ב) האם אתה מוכן להפסיק את האפליה של הציבור החרדי בקרית יובל ואת המדיניות של אי הקצאת מבנים בשכונה לחרדים

ג) האם תפעל לסגירת מתחם התחנה בשבת וצמצום חילולי השבת במרכז העיר.

כותב השורות מתחייב לפרסם כאן את תשובתו של מר ליאון אם וכאשר תתקבל.
אביגדור ליברמן משה ליאון ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד