ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

החוקרים חושדים: כך ע"פ החשד גרמו הבחורים לשריפה בישיבת 'אור אלחנן'

חוקרי השריפות של כבאות והצלה מחוז ירושלים, חושדים כי הדליקה שפרצה בשבוע שעבר בישיבה לצעירים בגבעת שאול 'אור אלחנן', נגרמה ככל הנראה על ידי משחק בנפצים שנשארו ככל הנראה מחג הפורים • כזכור, לפנימיית הישיבה נגרם נזק רב; לא היו נפגעים

חילוץ בחורים מגג הישיבה. צילום: ברוך יערי
חילוץ בחורים מגג הישיבה. צילום: ברוך יערי





חוקרי כבאות והצלה בודקים חשד לפיו שימוש בנפצים בתוך ישיבת 'אור אלחנן', הוא שגרם לשריפה הגדולה בשבוע שעבר.

שלושה ימים לאחר השריפה בישיבה לצעירים בשכונת גבעת שאול בבירה, חוקרי כבאות והצלה ירושלים, מתחילים לקבל תמונה מעט יותר ברורה, כיצד פרצה השריפה. גורמים בכבאות והצלה י-ם אמרו ל'בחדרי חרדים' כי בשלב זה מתחזק החשד כי השריפה החלה כתוצאה משימוש בסביבון נפצים - ככל הנראה שאריות מפורים.

השריפה פרצה בפנימיית הישיבה ביום חמשי האחרון. לוחמי האש מתחנת ירושלים פינו את תלמידי הישיבה בין השאר באמצעות מנוף גבהים לאחר שנלכדו במבנה ועל גגו. כתוצאה מהשריפה נגרם נזק רב לחדרי הפנימיה שם פרצה השריפה.

הנזק בפנימיית הישיבה כפי שתועד על ידי לוחמי האש מכבאות והצלה ירושלים

עם סיום חילוץ הלכודים וכיבוי האש, פתחו חוקרי השריפות של התחנה בחקירה, במסגרתה גבו עדויות מבחורי הישיבה, אספו ממצאים ועוד. גורם בכבאות והצלה ירושלים אמר ל'בחדרי' כי מעדויות הבחורים עולה תמונה מדאיגה כי במהלך הימים שקדמו לשריפה, הציתו בחורים מספר פעמים נפצים שונים בתוך קומת הפנימיה, אולם בחסדי השם זה הסתיים בלא כלום.

מהעדויות עולה כי גם זמן קצר לפני פרוץ השריפה, הציתו בחורים 'נפץ פאצ'נגה', המכונה גם סביבון נפצים, ובשלב זה החוקרים מתמקדים בבדיקת סיבה זו, אשר ככל הנראה גרמה לשריפה בישיבה שכילתה לחלוטין את אחד מחדרי הפנימיה, בו ככל הנראה הדליקו את הנפץ. מספר חדרים סמוכים ניזוקו קשות והקומה כולה ניזוקה.

מאז השריפה, שפרצה ביום הלימודים האחרון, יצאו כלל תלמידי הישיבות לחופשת בין הזמנים שתסתיים בראש חודש אייר, כעשרה ימים לאחר תום חג הפסח. עד אז, ככל הנראה ייערך שיפוץ בפנימיית הישיבה שניזוקה.

מדובר בשריפה שלישית בישיבה בבירה, תוך שבוע. ביום ראשון שעבר פרצה שריפה בישיבת 'אש התורה' בעיר העתיקה בירושלים, ככל הנראה מסוללת אופניים חשמליים שהתלקחה והתפוצצה בזמן טעינה. למחרת ביום שני, פרצה שריפה במבנה סמוך בישיבת 'פורת יוסף' וגרמה לנזק רב, כתוצאה מעבודות ריתוך וחיתוך ברזל, גיצים שנפלו מהקומה העליונה אל אולם בית המדרש, הציתו וילונות וספריית ספרי הלימוד.

כאמור, ביום חמישי פרצה שריפה נוספת, אף היא בירושלים, במבנה ישיבת 'אור אלחנן' לצעירים ברחוב אלקבץ בשכונת גבעת שאול בירושלים. לא היו נפגעים בשריפה וחוקרי הכבאות פתחו בחקירה לנסיבות פרוץ השריפה. כפי שאנו מדווחים לראשונה, עם התקדמות החקירה, נבדק החשד כי הצתת נפץ, הוא שגרם לפרוץ השריפה.
אור אלחנן כבאות והצלה חקירת שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד