י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סערה בהקמת שדולת הנשים החרדיות בכנסת: "שמאלניות"

הקמת שדולת הנשים החרדיות בכנסת גררה ביקורת רבה בעקבות העובדה ששתי חברות הכנסת שלקחו חסות על השדולה הן שמאלניות ואחת מהן לא יהודייה • בין המבקרות הייתה אישה חרדית שנאומה בכנס הקמת השדולה עורר סערה

הכנסת, אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הכנסת, אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"איך אישה שתומכת במעשים המנוגדים להלכה ואישה ערביה יכולות לייצג את הנשים החרדיות?" השאלה הזו עוררה סערה גדולה באירוע הקמת שדולת הנשים החרדיות בכנסת. באירוע שהתקיים ביום רביעי בשבוע שעבר ביוזמת תנועת נבחרות וחברות הכנסת מרב מיכאלי ואעידה תומא סולימן שלקחו את השדולה תחת חסותן.

באירוע ההשקה נאמה רות קוליאן ממפלגת 'ובזכותן', שטענה כי חברות הכנסת מיכאלי ותומא סולימן לא יכולות להיות אלה שאליהן פונות הנשים החרדיות ואלה שמייצגות את הנשים החרדיות.

"אני גרושה וכשאתחתן בפעם הבאה בעזרת ה', אני רוצה בעל אברך, שישב וילמד תורה. אני אדאג לחיי העולם הזה והוא ידאג לי לחיי העולם הבא" פתחה קוליאן את נאומה, "הרבה גבות הורמו כאן כשאמרתי שאני רוצה בעל אברך ועצם הרמת הגבות הזו מצביעה לצערי על איזשהו כשל בהבנת העולם של אישה חרדית. איך מי שחושבת שתפיסת העולם של אישה חרדית פרימיטיבית יכולה לייצג אותה? " שאלה קוליאן "אישה חרדית רוצה שבעלה ישב וילמד תורה וכל זמן שמי שדואגת לנשים חרדיות רואה בזה פרימיטיביות, היא לא יכולה לייצג נשים חרדיות כי הן לא יראו בה כתובת".

הסערה באולם התעוררה כשקוליאן שאלה מדוע נבחרו דווקא חברת הכנסת מרב מיכאלי וחברת הכנסת אעידה תומא סולימן להוביל את השדולה: "בשדולה למען נשים חרדיות הכתובת היא אישה ש'הביאה שני גברים בברית הנישואין' ואישה ערביה, כך שנוצר מחסום גדול אצל אישה חרדית רגילה".

בעקבות הסערה שהתעוררה התבקשה קוליאן לסיים את דבריה ונאומה הופסק.

"ידעתי שאני אעורר סערה ושאשרוף הרבה גשרים", אמרה קוליאן ל'בחדרי', אבל אני בחרתי לעשות מה שבעיניי נכון כלפי הקב"ה ולא מה שבהכרח נכון פוליטית. אני שרפתי את השם שלי, אבל מה עם השם של הקב"ה, גם אם הייתה פגיעה זה לא משנה כל עוד שמו של הקב"ה בתחילה".
רות קוליאן ימרב מיכאלי עאידה תומא סלימאן שדולת הנשים החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד