י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השופט הדתי נגד הח"כ הדתי: "זו היהדות שהוא למד?"

לאחר שהח"כ מ'הבית היהודי' תקף אתמול במילים קשות את בית המשפט העליון, השופט בדימוס מתראיין הבוקר ותוקף בחזרה: "פשוט פופוליזם מהסוג הגרוע ביותר, שימצא עץ אחר לטפס עליו"

יוגב ורובינשטיין. צילום: פלאש 90
יוגב ורובינשטיין. צילום: פלאש 90



השופט בדימוס אליקים רובינשטיין תקף הבוקר (שני) בחריפות את ח"כ מוטי יוגב מ'הבית היהודי', על דבריו אתמול נגד בג"צ. בריאיון לגלי צה"ל אמר שופט בית המשפט העליון בדימוס כי "בהסתה, כל בר דעת מבין זאת, יוגב צריך לעשות תשובה, לא בית המשפט. להגיד שבית המשפט העליון הוא עמוד הטבח? זו היהדות שהוא למד?".

רובינשטיין, הוסיף לתקוף את יוגב: "הוא כבר התמחה בהסתה. זו בושה, פשוט פופוליזם מהסוג הגרוע ביותר, שימצא עץ אחר לטפס עליו".

כזכור, אתמול תקף יוגב בחריפות את בג"ץ, על רקע פיגוע הדריסה הקטלני שאירע ביום שישי, שבו נרצחו 2 חיילי צה"ל בשומרון.

לדברי יוגב, יש להרוס את בתי המחבלים בטווח זמן קצר ככל-האפשר ומי שמונע זאת הוא בג"ץ, שעשוי להיות שותף לרצח הבא, לדבריו.

בראיון למנדי ריזל ב'רדיו 101.5' אמר יוגב כי על מערכת הביטחון "לא להיתלות בתירוץ שבג"ץ לא מאפשר. לשים את בג"ץ בצד ב-72 שעות. לא להתחשב בדעתו שמסרסת. בג"ץ הוא זה ששותף לירידת ההרתעה של חיילי צה"ל ומדינת ישראל, לכך שגם הרצח הבא - לא עלינו, שלא יבוא - משום שאיננו מאפשר את אותה הריסת בית. טווח של 72 שעות הוא טווח שמספיק כדי לברר האם יש הקשר כלשהו בין המשפחה, הורים אחים ואחרים".

יוגב הוסיף ותקף: "בג"ץ הוא סוג של לה-לה-לנד, שחי שלא במדינת ישראל. השופטים הנמצאים בו וגם הנשיאה שנמצאת בו צריכים לדעת את מקומם. בג"ץ צריך לעשות תשובה גדולה ולתקן את עצמו ושלא להתערב בהחלטות ביטחוניות ומדיניות, זו לא סמכותו, זה לא מקומו - ועל ממשלת ישראל לקחת את ההגה לידיה".

בהמשך אמר יוגב: "בג"ץ הוא עמוד הטבח, לא עמוד התווך. בגלל שהוא לא מאפשר הרתעה, ממשיכים חיילים להיהרג".

ח"כ יאיר לפיד הגיב אתמול כי "הבית היהודי צריך להשעות מיד את מוטי יוגב מועדת החוץ והביטחון בעקבות דבריו על בג״ץ. זו הסתה נגד שלטון החוק שלא ניתן לעבור עליה בשתיקה".

‏ח"כ ציפי לבני מראשי 'המחנה הציוני' הגיבה לדבריו של ח"כ מוטי יוגב וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הממשלה מציגה פופוליזם והסתה במקום ממלכתיות וביטחון, כשיוגב בסך הכל משקף את דרכה. בג"ץ הוא השכפ"ץ של חיילי צה"ל ומפקדיו. צריך הנהגה שבמקום פופוליזם תדע לשמור על ההרתעה הישראלית, על שלטון החוק, ותפעל לפי שיקולים עניניים".
מוטי יוגב בג''צ מחבל אליקים רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד