י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עטרה ליושנה: הרב התעטף בטלית חדשה והוכתר כרב העיר

רבה הנבחר של בת ים, הוכתר בטקס רב רושם, לצד הרבנים הראשיים לישראל • "אשריכם שזכיתם לרב שעוסק ובקי בהלכה" אמר הראשל"צ • בטקס ההכתרה התעטף הגר"א בר שלום בטלית חדשה ובירך "שהחיינו" גם על המשרה החדשה

עטרה ליושנה: הרב התעטף בטלית חדשה והוכתר כרב העיר
יעקב כהן



בטקס רב רושם ובמעמד הרבנים הראשיים לישראל. רבני ערים. דיינים ואישי ציבור הוכתר רבה הנבחר של העיר בת ים הגר"א בר שלום.

את המשא המרכזי נשא הראשל"צ הגר"י יוסף שציין בדבריו באריכות את החשיבות הרבה בבחירת רבנים ראויים והזכיר את מסירותו הרבה של אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לבחירת רבני ערים ראויים.

הראשל"צ הפליג במעלות בקיאותו וגדולתו של הרב הנבחר: "אני מכיר את הרב בר שלום שנים רבות, ספריו שהתקבלו בכל מקום מעידים על גדלותו, אשריכם שזכיתם לרב שעוסק ובקי בהלכה, כי עיקר עיסוקו של רב הוא להורות הלכה לרבים, הגר"א בר שלום הוא הדוגמא למורה הוראות לרבים בשכל ישר ובבקיאות הנדרשת".

הגר"י יוסף בירך את הרב הנבחר שיזכה להמשיך דרך אביו שהיה חביבו של מרן זצוק"ל, והוסיף כי ברבנות יש דין ירושה אם הבן ראוי לכך: "תחת אבותיך יהיו בניך, כבר בהלוויה הזכרנו את עניין ההמשכיות, וב"ה שאנחנו זוכים להכתיר היום רב שהתקיימו בו הדברים" .

בסיום דבריו ביקש הראשל"צ מראש העיר יוסי בכר שיתן לרב הנבחר את הגיבוי הנצרך לנהל את חיי הדת בעיר. וכן בירך את חברי הגוף הבוחר ואת כלל העוסקים במלאכה בבחירת הרב בר שלום לרב העיר והוסיף כי יש להם זכות שבחרו רב ראוי.

הרה"ר לישראל הגר״ד לאו עמד בדבריו על מומחיותו של הרב הנבחר בדיני הכתובה בספרו הנודע משפט הכתובה וציין שכל רבני ישראל והעולם נהנים מבקיאותו בתחומים חשובים אלה.

לאחמ"כ התקיים טקס ההכתרה כשהגר"י יוסף עטף את הגר"א בר שלום בטלית חדשה והרב בר שלום בירך 'שהחיינו' וכן חתם יחד עם הרבנים ואישי הציבור על כתב המינוי לרבה של העיר.

את משא הנעילה נשא רב העיר הגר"א בר שלום שהודה בראשית דבריו בחום לכל מי שסייע לבחירתו.
ליו"ר המועצה הדתית נימין אלחרר ומ"מ רה"ע רפי ברנז.

הרב בר שלום תיאר בדבריו את דרכי ההנהגה שראה אצל אביו והבטיח ללכת בדרכיו והוסיף כי הוא בא לעבוד ולהמשיך את התנופה הרוחנית ולהחזיר עטרה ליושנה.



























































































הרב אליהו בר שלום בת ים הכתרה טלית הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד