י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רוצים להמיר ביטקוין לשקלים? שלמו עמלה של 6,000 דולר

עשרות אלפי הישראלים שסוחרים בביטקוין ובמטבעות קריפטוגרפיים אחרים מתקשים להמיר את הנכסים לשקלים, בין היתר בשל מכשולים שמציבה מערכת הבנקאות • באחרונה נכנס לתחום בית ההשקעות אי.בי.אי, שמאפשר המרת סכומים גדולים תמורת עמלה גבוהה במיוחד

חנות של ביטקוין ברחוב דיזינגוף בתל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
חנות של ביטקוין ברחוב דיזינגוף בתל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בסוף פברואר פסק בית המשפט העליון נגד בנק לאומי, ואסר עליו להפסיק באופן גורף את פעילות חשבון הבנק של חברת ביטס אוף גולד, שעוסקת בסחר בביטקוין. האיסור של לאומי להעביר כספים הקשורים במטבעות קריפטוגרפיים הוא חלק ממגמה במערכת הבנקאות הישראלית, שאינה מקלה על העסקים בתחום. סוחרים במטבעות קריפטו מוצאים את עצמם שוב ושוב מתקשים להעביר כספים ממערכות המסחר בקריפטו לבנקים בישראל.

במערכת הבנקאות מנמקים את התנגדותם בעיקר בתואנה כי העברות כאלה עשויות להיות קשורות בהלבנות הון. זאת, אף שבמרבית העולם כבר פתרו את הבעיה.

על רקע קשיים אלה, באחרונה נכנס לתחום בית ההשקעות אי.בי.אי, שמאפשר להעביר סכומי כסף גדולים ממטבעות הקריפטו, בעיקר ביטקוין.ואתריום, באמצעות החברה הבתאי.בי.אי קפיטל. החברה מאפשרת פתיחת חשבון השקעות בחו"ל תמורת עמלת פתיחה של 6,000 דולר. לאחר מכן היא מאפשרת ללקוחות להמיר את הביטקוין דרך ברוקר בשם סירקל (Circle), המתמחה בהמרות מביטקוין למטבעות רגילים מוכרים. הברוקר הוא זה שממיר את הביטקוין לדולרים, שמופקדים בחשבון הלקוח באי.בי.אי קפיטל. מכאן הדרך למערכת הבנקאות הישראלית פשוטה יותר וקלה יותר.

חשוב לציין כי מדובר בפעילות חוקית, שעומדת בכל דרישות ההון ורשות המסים, והיא מנצלת את המחסור בשירות במערכת הבנקאות הישראלית בתחום מטבעות הקריפטו.המידע על פעילות אי.בי.אי בתחום מעוררת עניין רב בקרב השחקנים והסוחרים בתחום. ואולם באי.בי.אי לא ששים לחשוף את הפעילות, מאחר שהפיקוח על הקריפטו נמצא בחיתוליו, ובתי ההשקעות אינם ממהרים לפרסם את אופן פעילותם בו.

רשות ניירות ערך ממשיכה להזהיר מהקריפטו

רשות ניירות ערך אמורה לפרסם בתקופה הקרובה את מסקנות הוועדה לבחינת ההנפקות לציבור של מטבעות קריפטוגרפיים, שאמורים לשפוך.אור על אופן ההתנהלות של הרגולטור בתחום.

ואולם עד התבהרות הסוגיה, פירסמה רשות ניירות ערך בסוף השבוע שעבר מכתב שבו היא מתריעה מפני השקעה במטבעות קריפטוגרפיים: "הרשות מזהירה את ציבור המשקיעים מפני הסיכונים הכרוכים בהשקעה בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים.

"השקעה כזו יכולה להיעשות בדרכים שונות: ברכישה של מטבעות נפוצים, כגון ביטקוין, ברכישה של מטבעות בהנפקות של מיזמים (ICOs), ובהשקעה בדרך אחרת בחברות הפועלות בתחום המטבעות. כל סוגי ההשקעה האמורים נושאים עמם סיכונים כבדי־משקל עבור המשקיעים, עד כדי סכנה ממשית לאובדן מלוא סכום ההשקעה".

הרשות מפרטת באזהרה למשקיעים כמה מהסיכונים בהשקעה בתחום זה, ובהם "התפתחות בועת מחירים, תנודתיות קיצונית בשווי המטבעות ונזילות נמוכה, ; סיכון להונאות ומניפולציות במסחר בפלטפורמות בלתי מפוקחות ובלתי מהימנות; קושי בהפקדת כספים שמקורם במטבעות קריפטוגרפיים במערכת הבנקאות; סיכוני אבטחת מידע (סייבר), כמו הסיכון לגניבה או אובדן של מפתחות פרטיים (סיסמאות) לארנקים דיגיטליים המעניקים גישה למטבעות קריפטוגרפיים; וכן סיכונים רגולטוריים, שלפיהם אסדרה עתידית של הפעילות במטבעות הקריפטוגרפיים עלולה לגרור השלכות משמעותיות על העוסקים בתחום".

הרשות מציינת עוד כי "משקיע הבוחר לשים את כספו באפיק השקעה במטבעות קריפטוגרפיים, ניצב בפני סיכוי גבוה להתממשות אחד או יותר מהסיכונים האמורים עד כדי אובדן מלוא כספו".

בתגובה נמסר מאי.בי.אי: "נכון למועד זה, אי.בי.אי קפיטל נאמנויות מספקת למספר מצומצם ביותר של לקוחות שירותי נאמנויות עבור כספים שמקורם בהמרה של מטבעות קריפטוגרפיים, לרבות טיפול בהיבטי המס הנוגעים לפעילות, כאמור. השירותים ניתנים בכפוף להוראות החוק והרגולטורים בתחום איסור הלבנת הון, תוך פיקוח הדוק של חברת הנאמנויות וחבר הבורסה המנהל את חשבון הלקוחות; ואך ורק ללקוחות שפעילותם מתבצעת מול ברוקרים זרים ומורשים בארה"ב".
ביטקוין מטבעות קריפטוגרפיים סחר בביטקוין אי.בי.אי, בנק לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד