י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התקפה לאומנית: למעלה מאלף הודעות ביממה

מעל אלף הודעות מאיימות מקבלים עובדי המוזיאון היהודי בלונדון מידי יום • "זה מפחיד, חזרנו בשבוע שעבר מפולין, היינו שם עם תערוכה על השואה, היו 55 אלף מבקרים, השם שלי היה רשום שם" סיפרה אביגיל, מנהלת המוזיאון

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



עובדי המוזיאון היהודי של לונדון, מותקפים באלפי מיילים ביום מלאומנים פולנים התומכים בחוק השואה החדש השנוי במחלוקת בארצם.

מנהלת המוזיאון אביגיל מוריס, סיפרה לאתר 'טיימס אוף ישראל' כי היא ושלושה אנשי צוות נוספים - כולם יהודים - מותקפים בלמעלה מ-1,000 הודעות אישיות ביום, בעוד שהצוות הלא יהודי של המוזיאון לא מותקף".

המנהלת מוריס אמרה כי "ההתקפות מטרידות מאוד. הן החלו לאחר החוק החדש של פולין האוסר להגיד מחנות השמדה פולניים, ועל שיתוף פעולה פולני בזוועות השואה".

היא דיווחה על כך למשטרה ואמרה, "זה מפחיד, חזרנו בשבוע שעבר מפולין, היינו שם עם תערוכה על השואה, היו 55 אלף מבקרים, השם שלי היה רשום שם, כך שהם ידעו שאני יהודיה, אבל העובדים היהודים האחרים לא היו בו, ואני לא יודעת איך הם ידעו מי יהודי ומי לא, לחלק מהעובדים היהודים אין שמות יהודיים, זה מאוד מטריד".

התערוכה התמקדה בהיסטוריה של פולין בשואה, אף על פי שהתערוכה נוגעת לאנטישמיות הפולנית, מנהלת המוזיאון אומרת שרוב המיילים לא התייחסו לתערוכה, אלא התמקדו בחוק החדש של פולין.

"כולם היו הודעות דוא"ל אישיות מאנשים אמיתיים", אמרה מוריס. "זה לא היה קמפיין שנוצר על ידי המחשב, זה לא היה נוסח העתק הדבק, אלה היו אנשים אמיתיים שבלי ספק ישבו מול המסך כדי להבהיר משהו, חלק מהמגיבים היו סבירים בתגובות שלהם, אבל החלק הגדול היה זוועת עולם".

מוריס סיפרה כי שמם של אנשי הצוות היהודיים האחרים נמצאו באתר פולני לאומני, אך הם עדיין לא יודעים כיצד הם זוהו כיהודים.

"כשסיפרנו לעמיתים שלנו בפולין, הם היו הרוסים". אמרה מוריס, היא הוסיפה "הם נאבקו 20 שנה באנטישמיות ופשוט חשו שברון לב". אל אף שהם פנו למשטרה בפולין, המשטרה לא עשתה כלום מאחר וזה רק אימיילים.
חק השואה פולין מוזיאון יהודי אביגיל מוריס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד