י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הבקשה נדחתה: עונשו של אלאור אזריה קוצר בשליש בלבד

ועדת השחרורים הצבאית, דחתה את את בקשתו של אלאור אזריה לקיצור מחצית מעונשו • עם זאת תקופת מאסרו תקוצר בשליש כמקובל והוא ישוחרר מהכלא הצבאי בעוד כחודשיים - ב-10 למאי 2018

אזריה. צילום: פלאש 90
אזריה. צילום: פלאש 90



ועדת השחרורים הצבאית, דחתה את את בקשתו של אלאור אזריה לקיצור מחצית מעונשו, אולם תקופת מאסרו תקוצר בשליש כמקובל והוא ישוחרר מהכלא הצבאי בעוד כחודשיים ב-10 למאי 2018.

פרשת אלאור אזריה החלה לפני שנתיים בערב פורים, לאחר ששני מחבלים תושבי חברון הגיעו לעמדת צה"ל בתל רומיידה ודקרו את אחד החיילים. השניים נורו על ידי החיילים. אחד מהם נהרג מהירי, והאחר, עבד אל-פתאח א-שריף נפצע קשה. כעבור מספר דקות ירה סמל אלאור אזריה בראשו של א-שריף, ששכב על הקרקע, והרג אותו.

לאחר תחקיר מבצעי נפתחה חקירת מצ"ח נגד אזריה והוא הועמד לדין בבית דין צבאי של פיקוד המרכז. בראשית 2017 הורשע אזריה בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי.

בינואר 2017 הורשע אלאור אזריה בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת. השופטים קיבלו את חוות דעתם של הפתולוגים מטעם התביעה שלפיה המחבל מת מהירי של אזריה ודחו את חוות דעתו של היס וכן מומחה נוסף מטעם ההגנה. עוד נכתב בהכרעת הדין כי גרסת אזריה לגבי חשד למטען לא הייתה אמינה, ואף אם הייתה מתקבלת, "העובדה שהיה מחבל על הקרקע שביקש לקטול חיי חיילים אין בה להצדיק פעולה לא מידתית", ו"אין מקום לבצע ירי רק מחמת חשד וללא זיהוי ודאי של אמצעי".

בבפברואר 2017 גזר בית הדין הצבאי על אזריה 18 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי. בחודש מרץ הוגש ערר אשר נדחה בחודש יולי. בחודש אוגוסט ביקש אזריה מהרמטכ"ל איזנקוט להמתיק את עונשו ולהמירו בעבודות שירות, אך בקשתו נענתה בכך שעונשו קוצר מ-18 ל-14 חודשי מאסר בפועל.

אתי אזריה, אחותו של אלאור הגיבה לקיצור השליש ואמרה, "אין לשמוח, הם סירבו לחצי וניסו לייפייף את זה עם השליש. בושה בושה בושה".
אלאור אזריה ועדת השחרורים קיצור שליש דחייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד