י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

טנקור קונה את אורבוטק תמורת 3.4 מיליארד דולר במזומן ובמניות

העסקה של חברת ההיי-טק הישראלית, משקפת פרמיה של 15% ביחס למחיר הסגירה של מניית אורבוטק בשישי שעבר

שיפור תהליכי ייצור עבור תעשיית האלקטרוניקה העולמית. צילום מתוך אתר החברה
שיפור תהליכי ייצור עבור תעשיית האלקטרוניקה העולמית. צילום מתוך אתר החברה



חברת KLA Tencor, שמתמחה בפיתוח תהליכי ייצור של שבבים, חתמה על הסכם מחייב לרכישת חברת אורבוטק תמורת 38.86 דולר במזומן ו-0.25 מנייה של KLA תמורת כל מניה של אורבוטק.

העסקה משקפת מחיר מנייה של 69 דולר למניית אורבוטק על בסיס מחיר מנייתה הנוכחי של החברה הרוכשת - כלומר פרמיה של 15% בהשוואה למחיר הסגירה של מניית אורבוטק ביום שישי שעבר. KLA נסחרת בשווי של 19 מיליארד דולר.

הנהנים העיקריים ממכירת אורבוטק הם קרן רנסנס שמחזיקה ב-5.46% ממניותיה בשווי של 182 מיליון דולר, קובי ריכטר שמחזיק ב-5.4% ממניותיה של החברה בשווי של 180 מיליון דולר, אחיו יוחאי ריכטר שמשמש כיו"ר החברה ומחזיק ב-2.1% ממניות אורבוטק בשווי של 70 מיליון דולר. המשקיע המוסדי הישראלי בעל ההחזקה הגדולה ביותר באורבוטק הוא חברת כלל ביטוח שמחזיקה ב-5.0% ממניותיה בשווי של 167 מיליון דולר.

אורבוטק היא אחת החברות המובילות בעולם בפיתוח ובייצור של מכשור לשיפור תהליכי הייצור של מעגלים מודפסים, צגים שטוחים ומוליכים למחצה. החברה צמחה בשנים האחרונות במהירות כתוצאה מגידול בביקוש לסמראטפונים ומכשירים אלקטרוניים המחוברים לאינטרנט, וכן בשל צמיחה בתחום האינטרנט של הדברים, הכנסת מערכות חדשניות לשוק המכוניות לקראת המעבר לרכב אוטונומי ומוצרים לבישים.

החברה פעילה בשלושה תחומים עיקריים: פיתוח מערכות לבדיקה אופטית של תקינות מעגלים מודפסים, ומערכות אוטומטיות לבדיקת תקינותם של צגים שטוחים; פיתוח וייצור של מארזים מתקדמים לסידור מבנים מורכבים על המעגל המודפס; ומערכות מיקרו-אלקטרוניות, שהן רכיבים המשתלבים במכשירים ומזהים תנועות, כמו סמארטפון שמשנה את כיוון התצוגה בהתאם לתנועת כף היד.

החברה, שמנוהלת בידי אשר לוי, הציגה תוצאות כספיות חזקות לרבעון הרביעי של 2017 ותחזית להמשך הצמיחה ב-2018. הכנסותיה צמחו ב-12% ב-2017 בהשוואה ל-2016, והסתכמו ב-901 מיליון דולר; הרווח התפעולי של גדל ב-18% ל-138 מיליון דולר; והרווח הנקי טיפס ב-67% ב-2017 ל-132 מיליון דולר. אורבוטק צופה שהכנסותיה יצמחו ב-12%-14% ב-2018, כך שיחצו בראשונה את רף מיליארד הדולר.

בנק ברקליס שימש כיועץ הפיננסי הבלעדי של חברת אורבוטק ובנק J.P Morgan שימש כיועץ הפיננסי הבלעדי של חברת KLA Tencor.
אורבוטק עסקה ישראלית ייצור שבבים היי טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד