י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אבו מאזן נגד שגריר ארה"ב בישראל: "בן כלב"

אבו מאזן יצא מכליו והתבטא בצורה לא נעימה על השגריר האמריקני בישראל • התגובה הזו באה בעקבות דבריו של השגריר, על כך שהרשות מסרבת לגנות את הפיגועים

מימין: אבו מאזן, צילום; פלאש 90. משמאל: דיוויד פרידמן, צילום; רויטרס
מימין: אבו מאזן, צילום; פלאש 90. משמאל: דיוויד פרידמן, צילום; רויטרס



בנאום שנשא אבו מאזן ברמאללה הביע את זעמו על הביקורת של שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן על הרשות הפלסטינית לאחר שהרשות סרבה לגנות את הפיגועים האחרונים.

בנוסף התייחס אבו מאזן לבנייה בהתנחלויות ואמר על פרידמן "הוא 'בן כלב', הם בונים באדמתם?".

את הדברים אמר אבו מאזן בכינוס של הוועד המרכזי של תנועת הפת"ח שנערך ברמאללה היום, בכינוס טענו אנשי הרשות כי ארגון החמאס הוא זה שעומד מאחורי פיצוץ השיירה בשבוע שעבר, כזכור לפני כשבוע התפוצץ מטען סמוך לשיירה של בכירים ברשות, בשיירה היו ראש הממשלה הפלסטיני, חמדאללה, גם ראש המודיעין של הרשות, מאג'ד פרג' היה בשיירה, השניים לא נפגעו.

אבו מאזן אמר כי אנשי ארגון החמאס לא באמת מעוניינים בפיוס, והם אלו שאחראים על הפיצוץ של השיירה.

אבו מאזן כבר הרגיז את טראמפ לפני כחודשיים כשקילל אותו "יחרב ביתך".

כזכור, טראמפ הרגיז את הפלסטינים והמוסלמים ברחבי העולם, כאשר הכריז בסוף השנה האזרחית שעברה, כי ארה"ב תכיר בירושלים כבירת ישראל ותעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים.

בנאום לאחר ההכרזה של טראמפ תקף אבו מאזן את הציונות, כשאמר "האירופאים רצו להביא את היהודים מאירופה לכאן כדי לשמור על האינטרסים של האירופאים באזור" לסיום קילל אבו מאזן את הנשיא האמריקני ואמר: "ראיתי בטוויטר ציוץ, "אנחנו לא מביאים לפלסטינים כסף מפני שהם מסרבים למשא ומתן, יח'רב ביתכּ [יחרב ביתך]. איפה הצעת לי את זה? בטלפון? בטלוויזיה?".

טראמפ לא נשאר חייב, והודיע כי ימשיך לקצץ לרשות כספי סיוע.

השגריר הגיב הערב לדבריו של יו"ר הרשות ואמר ‏"שלושה יהודים נרצחו בדם קר והתגובה מהרשות הפלסטינית הייתה דממה".

הוא הוסיף: "אבו מאזן בחר להגיב, ראיתי את תגובתו באייפון שלי לפני כמה דקות, והוא קרא לי 'בן כלב' זו אנטישמיות או מחלוקת פוליטית? אני לא אחליט. אשאיר את זה לכם".

שר החינוך הגיב גם הוא לדבריו של אבו מאזן ופנה לשגריר: "דיוויד, אחרי שנה בלבד בתפקידך, כבר אפשר לומר כי אתה תירשם בדפי ההיסטוריה של ישראל בתור 'החבר'. חבר האמת של מדינת ישראל".
דיוויד פרידמן אבו מאזן בן כלב בניה בהתנחלויות פיגועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד