ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

הראשונים: רחוב ע"ש הרב שטיינמן בהר יונה

במעמד סיום סדר זרעים לע"נ מרן הרב שטיינמן, בהשתתפות ח"כי 'דגל' ורבני העיר נקרא שם הרחוב בשכונת הר יונה ג' בנצרת • בנו של ראש הישיבה זצ"ל קרא את הקדיש לאחר הסיום

ח"כ מקלב נואם במעמד
ח"כ מקלב נואם במעמד





מעמד מרומם ורב רושם התקיים בשכונה החרדית החדשה הר יונה ג' בנצרת עילית לזכרו ולעילוי נשמתו של רבן של ישראל מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה ליב שטינמן זצוק"ל. מעמד סיום משניות סדר זרעים שלמדו בצוותא אברכי הכולל מידי יום פרק לעילו נשמתו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל וכעת זכו לסיים את סדר זרעים יחד עם קריאת רחוב בשכונה על שמו.

למעמד התקבצו כל תושבי השכונה ותושבי העיר החרדים של נצרת עילית לשמוח בשמחה של תורה את המעמד הנחה הרב משה ליבוביץ שפועל רבות לפיתוחו של המקום. המעמד החל בשיעורו של הגאון רבי ברוך סלוביציק ראש ישיבת תורת זאב בענייני החג, סיום משניות סדר זרעים נעשה ע"י אחד מחשובי האברכים הרב ישראל מאיר כהן ראש כולל 'אורחות תורה' הר יונה כשלאחר מכן כובד בנו בכורו של מרן ראש הישיבה רבי משה שטינמן שליט"א באמירת הקדיש לע"נ אביו מרן ראש הישיבה זצוק"ל וציין שהר יונה נקראת על שם יונה הנביא שזכה לשאוב רוח הקודש משמחת בית השואבה וכך בני המקום בראשות המרא דאתרא הגרמ"י פישר שנשלח למקום ע"י אבי מורי הכ"מ יזכו לשאוב את מעלותיו הרוחניות של מרן ראש הישיבה זצוק"ל.

לאחר מכן נשא דברים רב העיר הגר"י הרצל על חמימותו של מרן ראש הישיבה לעיר ועל כך ששלח את הגאון ר' משה יהודה שניידר להרבות טהרה בעיר נצרת עילית.

רבה של הר יונה ג' רבי מאיר יהודה פישר נשא את המשא המרכזי בו הזכיר שנשלחנו על ידי מרן ראש הישיבה זצוק"ל להעמיד הדת על תילה במקום החדש שנבנה בהר יונה והרחיב על דאגתו של מרן ראש הישיבה על כל פרט ופרט ברוחניות וגשמיות וציין שלפני שחתם על מגילת היסוד לשכונה התעניין האם מחירי הדירות יהיו שווים לכל נפש ובסיום דבריו הודה לראש העיר רונן פלוט על כל העזרה והתמיכה שנותן ככל יכולתו לתושבי השכונה וציין במיוחד את השלוחא דרבנן ח"כי דגל התורה שמסייעים למקום באופן תמידי.

לאחר מכן נערך המעמד קריאת שם רחוב על שמו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל במעמד נשא דברים ראש העיר מר רונן פלוט אשר דיבר על הקשר של מרן זיע"א לעיר ולשכונה וקרא לציבור החרדי להמשיך לבוא לשכונת הר יונה ג' ושבעתיד תהפוך לעיר נפרדת הגדולה בצפון לציבור החרדי.

לאחר מכן נשאו דברים חברי הכנסת של 'דגל התורה' משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר שדיברו על הקשר של מרן זצ"ל לשכונה והודו לראש העיר רונן פלוט על מסירותו הרבה ועמידתו בראש מורם לעזרת הציבור החרדי והבטיחו שימשיכו לעמוד לעזרת ראש העיר והתושבים בפיתוח השכונה.





ח"כ אורי מקלב עמד בדבריו כי קריאת הרחוב על שמו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל הינה כבוד לקהילה כולה, הרב מקלב הודה לראש העיר על כל שיתוף הפעולה הפורה, והסביר כי כל חברי הכנסת של 'דגל התורה' הגיעו למקום בכדי לחזק את הקהילה מפני שאנו מאמינים במקום ובטוחים שיצלח שזה היה רצונו וברכתו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל והוסיף כי לבקשת משפחת מרן זצוק"ל המשיכו את צוואתו גם כאן ולא הרבו בתארי כבוד בשלט שהוצב במקום.





כמו כן השתתף במעמד מנהל המחלקה המונציפאלית של 'דגל התורה' וסגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא ויו"ר 'דגל התורה' נצרת עילית גרשון ברלין.

יצויין כי העיר נצרת עילית ושכונת הר יונה ג' בפרט זוכה להיות הראשונה שקוראת בפועל שם על שמו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל.

בסיום המעמד נשא דברים הרה"ג ר' שלמה ליפשיץ רב בית הכנסת "אהל יעקב" על ימים אלו ימי חנוכת המשכן.
שם רחוב נצרת עילית הר יונה הרב שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד