י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לקראת פסח: הסרט החדש המבטיח של החג

הקולנוע הנשי חרדי זוכה בשנים האחרונות לעדנה. מדי חג יוצאים עוד ועוד סרטים המיועדים לנשים ולנערות. בחג הקרוב יוצא רק סרט אחד, מסקרן, מותח ובעיקר מעורר מחשבה. מאחורי הקלעים של הסרט "צעיף של כוכבים"

צילום: pixabay
צילום: pixabay





בעשרים השנים האחרונות אנו עדים לתחיית עולם ההתרבותי החרדי ובייחוד הקולנוע הנשי – חרדי. מידי שנה יוצאים כמה סרטים חדשים אליהם מגיעות נשים ונערות בהמוניהן. בחול המועד הקרוב, בשונה מבשנים שעברו, יצא רק סרט חדש אחד לאקרנים.

למעלה ממאה אלף נשים בחרו לצאת ולצפות בסרט "לא תיפול" שיצא לפני שנתיים, ובחול המועד הקרוב, יצא מבית היוצר שלו סרט חדש ומיוחד - "צעיף של כוכבים".

יצאנו לברר מדוע הצליח כל כך הסרט הקודם, מה מובטח לנו בסרט החדש והאם הוא יוכל לעמוד בציפיות הגבוהות שתולות בו הצופות בחול המועד הקרוב מכל הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ.

הסרט הראשון - "לא תיפול" יצר מהפכה בעולם הקולנוע החרדי. רבניות, אדמו"ריות, מורות ומחנכות טענו שמדובר בסרט שהפך את הקולנוע למשרת של התוכן ולא עוד עלילה שמולבשת בכוח על המדיום הקולנועי. התגובות לסרט הדהדו במשך תקופה ארוכה. במכתבים שהגיעו למערכת חזרו על עצמן המילים המתארות את עצמת החוויה של הצופות, את המחשבות שהותיר הסרט אצל כל אישה ונערה ואת הקבלות שקיבלו על עצמן נשים בעקבות הסרט.

הסרט הראשון יצר אתגר של ממש ליוצרות. פניות רבות הגיעו אליהן בבקשה לייצר עוד סרט, כיוון שאף אחד מהסרטים האחרים שיצאו לא הצליח להגיע לרמתו של הסרט הראשון. אך מצד שני עלתה דרישה מאוד ברורה מהקהל לסרט שיצליח לרגש ולטלטל לפחות כמו הסרט הראשון אם לא יותר ממנו.

שישה סיפורים נכתבו, עשרות שעות עבודה נרשמו ומאות ניירות שנגרסו עד שהצליחו היוצרות עם הרבה סיעתא דישמיא ליצור תסריט מבריק, אותנטי, עם טוויסטים כמעט בלתי אפשריים, אבל עם ייחודיות עקרונית - הסרט נועד להעביר מסר, לתת לצופות דמות להתחבר אליה, לקיים איתה דיאלוג דמיוני, ולרצות לראות אותה שוב, כזו שבזכותה הן תצאנה עם הרבה חומר למחשבה והרבה רצון לשינוי.




כרזת הסרט

"צעיף של כוכבים" הוא סרט שמביא עימו בשורה בתכנים, אבל נושא עימו גם בשורה טכנית לא קטנה. הרבה מאוד מחשבה הושקעה על כל פרט ופרט בסרט, החל מהלוקיישנים בחוץ לארץ שנבחרו בקפידה, נשכרו על ידי ההפקה ונסגרו לצורך הצילומים, דרך השחקניות שהן כולן בעלות מקצועיות מוכחת ועד הסט שכלל עשרות אנשים טכניים שעבדו מלפנות בוקר ועד אחר חצות כדי להפיק את הסרט הטוב ביותר האפשרי.

הסרט שהוא עונג אינטלקטואלי וחוויה אסתטית כאחד, יוקרן בכל הריכוזים החרדיים בחג הפסח הקרוב. שווה צפייה
חול המועד פסח קולנוע חרדי צעיף של כוכבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד