י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תגובות לאבו מאזן: "מגדף כאחרון הפרחחים"

תגובות בארה"ב ובישראל על אמירתו של אבו מאזן על שגריר ארה"ב בישראל "בן כלב". • הבית הלבן: "אמירה לא ראויה" • נתניהו: "ההלם מן האמת גורם לו לאבד את העשתונות"

דיוויד פרידמן\אבו מאזן. צילום: פלאש 90
דיוויד פרידמן\אבו מאזן. צילום: פלאש 90



הבית הלבן הגיב הלילה (שלישי) לאמירתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שהשגריר האמריקני בישראל, דיוויד פרידמן, הוא "בן כלב" וכתב "אמירה מאוד לא ראויה".

השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט אמר כי "הגיע הזמן שאבו מאזן יבחר בין רטוריקת שנאה לבין מאמצים מעשיים לשפר את איכות החיים של בני עמו וינהיג אותם לשלום ולשגשוג".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא לנאום ה'בן של כלב' של אבו מאזן ואמר: "ההשתלחות של אבו מאזן בשגריר ארה״ב, דיוויד פרידמן, אומרת הכל. פעם ראשונה מזה עשרות שנים שהממשל האמריקני הפסיק לפנק את מנהיגי הפלסטינים והוא אומר להם: עד כאן. כנראה שההלם מן האמת גורם להם לאבד את העשתונות".

השר לשעבר גדעון סער צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "אבו-מאזן, באובדן עשתונות אסטרטגי, מגדף כאחרון הפרחחים. לרשות הפלסטינית מחירון על כל פיגוע: בקצבאות נדיבות למחבלים ומשפחותיהם. וגם לנו צריך להיות כזה: בחיזוק אחיזתנו ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

כזכור, בנאום שנשא אתמול אבו מאזן ברמאללה הביע את זעמו על הביקורת של שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן על הרשות הפלסטינית לאחר שזו סירבה לגנות את הפיגועים האחרונים.

בנוסף התייחס אבו מאזן לבנייה בהתנחלויות ואמר על פרידמן "הוא 'בן כלב', הם בונים באדמתם?".

את הדברים אמר אבו מאזן בכינוס של הוועד המרכזי של תנועת הפת"ח שנערך אתמול ברמאללה, בכינוס טענו אנשי הרשות כי ארגון החמאס הוא זה שעומד מאחורי פיצוץ השיירה בשבוע שעבר, כזכור לפני כשבוע התפוצץ מטען סמוך לשיירה של בכירים ברשות, בשיירה היו ראש הממשלה הפלסטיני, חמדאללה, גם ראש המודיעין של הרשות, מאג'ד פרג' היה בשיירה, השניים לא נפגעו.

אבו מאזן אמר כי אנשי ארגון החמאס לא באמת מעוניינים בפיוס, והם אלו שאחראים על הפיצוץ של השיירה.

השגריר הגיב אמש לדבריו של יו"ר הרשות ואמר ‏"שלושה יהודים נרצחו בדם קר והתגובה מהרשות הפלסטינית הייתה דממה".

הוא הוסיף: "אבו מאזן בחר להגיב, ראיתי את תגובתו באייפון שלי לפני כמה דקות, והוא קרא לי 'בן כלב' זו אנטישמיות או מחלוקת פוליטית? אני לא אחליט. אשאיר את זה לכם".

כזכור, אבו מאזן כבר הרגיז את טראמפ לפני כחודשיים כשקילל אותו "יחרב ביתך" בתגובה להכרתו בירושלים כבירת ישראל.

בנאום לאחר ההכרזה של טראמפ תקף אבו מאזן את הציונות, כשאמר "האירופאים רצו להביא את היהודים מאירופה לכאן כדי לשמור על האינטרסים של האירופאים באזור" לסיום קילל אבו מאזן את הנשיא האמריקני ואמר: "ראיתי בטוויטר ציוץ, "אנחנו לא מביאים לפלסטינים כסף מפני שהם מסרבים למשא ומתן, יח'רב ביתכּ [יחרב ביתך]. איפה הצעת לי את זה? בטלפון? בטלוויזיה?".

טראמפ לא נשאר חייב, והודיע כי ימשיך לקצץ לרשות כספי סיוע.
בן כלב אבו מאזן דיוויד פרידמן הבית הלבן גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד