י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

החסידים מלונדון הגיעו למונסי והכתירו את רבם

חסידי ויז'ניץ-מונסי המתגוררים בלונדון, הגיעו הלילה לניחום האבלים בניו יורק, הגישו קוויטל להרה"צ רבי דוד והכתירו אותו לרבם ומורה דרכם מכאן ואילך • הרבי מויז'ניץ ניחם הלילה

האדמו"ר מויז'ניץ לונדון בקריאת הקויטל שהגישו בני הקהילה
האדמו"ר מויז'ניץ לונדון בקריאת הקויטל שהגישו בני הקהילה



הרבי מויז'ניץ לונדון הוכתר רשמית כנהוג מקדמת דנא אצל אדמו"רי בית ויז'ניץ.

מעמד היסטורי התרחש הלילה (שלישי) במונסי, עת נכנסו משלחת מחסידי ויז'ניץ מונסי שהגיעו במיוחד מבירת הממלכה הבריטית - לונדון, לנחם את רב הקהילה הרה"צ רבי דוד הגר ולהכתירו לאדמו"ר עליהם.

אחד הנוכחים תיאר ל'בחדרי חרדים' את הסיטואציה של ההכתרה; הרה"ח ר' זושא פוקס מחשובי החסידים בלונדון, קיבל את הרבי החדש באמירת "יחי אדוננו מורנו ורבינו", לאחר מכן הגיש לרבי 'כוללות קוויטל', בו נרשמו שמות כלל החסידים המשתייכים לקהילה בלונדון. הרבי החדש עיין ממושכות בקוויטל ובירך בחמימות את חברי הקהילה שהפכו בו ברגע לחסידיו וקיבלו את מרותו להיות מנהיגם מכאן ואילך.

עם כל הברכות שהרעיף עליהם, ציין הרבי, כי קשה לו לקחת עליו את עול ההנהגה, אבל בזכות אבותיו הוא מקווה בסייעתא דשמיא, להשפיע כל טוב.

לאחר מכן עברו החסידים בזה אחר זה לברך ולהתברך מפיו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר בשבת הקרובה פרשת צו - שבת הגדול יגיע הרבי ללונדון ויערוך את הטיש הראשון בהיותו כאדמו"ר והטיש הראשון של האדמו"ר הראשון בלונדון.

לחסידים שיגיעו ממרחק הוכן אש"ל מלא.

בתוך כך, אמש הגיע האדמו"ר מויז'ניץ מישראל לניחום אבלים, כמו כן היום המריא הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בשליחות אביו האדמו"ר מבעלזא.









ויזניץ ממונסי קויטל ויזניץ לונדון רבי דוד הגר טיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד