י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נין השפת אמת ומנהל הישיבה: רבי יוסף לייב אלטר ז"ל

לצד היותו בנש"ק נצר לאחד מאדמו"רי גור, ניהל את הישיבה המעטירה ביד רמה כיובל שנים, וברוב כשרונו ההדיר את ספרי סבו וכבעל חוש לאמנות, עיצב ארונות קודש וכן שיחזר את חזית הישיבה שהייתה בעיירה גור

הרה"ח רבי יוסף לייב אלטר ז"ל
הרה"ח רבי יוסף לייב אלטר ז"ל



ברוך דיין האמת: הבוקר (שלישי) נפטר בשיבה טובה הרה"ח רבי יוסף לייב אלטר ז"ל מנהל המיתולוגי של ישיבת שפת אמת - גור בירושלים והוא בן 90 בפטירתו.

כל חייו היו מלאים בעשייה למען התורה ולומדיה, בהיותו מזה כיובל שנים מנהל ישיבת 'שפת אמת' בירושלים, תפקיד אותו קיבל מאביו הרה"ח רבי חיים אלעזר אלטר ז"ל שהיה המנהל הראשון של הישיבה.

ר' יוסף לייב היה נינו של מרן בעל ה'שפת אמת' מגור זצ"ל, נכד לבנו הגאון הקדוש רבי מנחם מנדל אלטר זצ"ל אב"ד פאביניץ וקאליש.

לצד היותו מנהל מסור ונאמן שניהל את הישיבה במשך עשרות בשנים, היה גם תלמיד חכם חשוב, ואף נמנה על סגל תלמידיו הקרובים של הגאון מטשעבין זצ"ל.

המנוח היה אחד מנשואי הפנים בעדת חסידי גור, קרוב ביותר לאדמו"רי בית גור, ואף היה מחברי הנהלת בית המדרש הגדול של חסידות גור בירושלים. כמו כן ההדיר את ספרי ה'שפת אמת' על מסכת אבות, על התהילים ועוד.

ר' יוסף לייב היה גם איש מוכשר ביותר ובעל הבנה עמוקה בעיצוב וארכיטקטורה, ובבתי המדרשות שהקים בישיבה, עיצב בעצמו את ארונות הקודש באומנות מיוחדת. כן תכנן את שיחזור חזית בית המדרש הגדול בעיירה גור ובנה העתק שלו בחצר הישיבה בירושלים.

הקים משפחה לתפארת, בנים ובני בנים עוסקים בתורה ובחינוך, בנו הגדול הגאון ר' מנחם מנדל הוא מחשובי הת"ח בירושלים ומחבר ספרים על הש"ס, בנו הרב אברהם דוד מנהל בישיבת 'שפת אמת'.

הותיר אחריו בנות וחתנים חשובים. בתו מרת יוכבד חוה גוטליב ע"ה נפטרה על פניו לפני כשנתיים בפתע פתאום יממה לפני מועד חתונת בנה.

הלוויתו תצא הבוקר בשעה 10:30. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הלוויה הוקדמה בגלל שמחת הברית לנין של האדמו"ר מגור שתחל בשעה 11:00 בבית המדרש הגדול.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
רבי יוסף לייב אלטר הלוויה חסידות גור ברוך דיין האמת שפת אמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד