י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רצח עדיאל קולמן הי"ד שלשום: נעצרו 8 בחשד ל'אי מניעת פשע'

חוקרי משטרה הגיעו אמש לזירת הפיגוע בעיר העתיקה ולקחו עמם שמונה סוחרים ותושבי המקום שעל פי החשד צפו במתרחש ולא עשו מאומה בכדי למנוע את הרצח או לצמצם את הפגיעה בעדיאל הי"ד • שישה מהם יובאו היום בפני שופט לדיון בעניינם

זירת הפיגוע שלשום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפיגוע שלשום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



פיגוע הדקירה ברחוב הגיא בעיר העתיקה - המשטרה עצרה 8 חשודים בחשד ל'אי מניעת פשע'.

חקירת המשטרה שנפתחה בזירה בו בוצע פיגוע הדקירה שבמהלכו נרצח עדיאל קולמן הי"ד אב לארבעה מכוכב השחר, העלתה עד כה כוונה ברורה של המפגע לפגוע באזרחים חפים מפשע על רקע לאומני.

עוד עלה, בתחקור מעמיק של הרגעים בו התרחש הפיגוע ועד לניטרול המפגע ע"י השוטרים, כי במקום שהו באותה העת 8 אנשים נוספים הסוחרים ומתגוררים במקום.


זירת הפיגוע זמן קצר לאחר הדקירה.

עפ"י החשד, אלו הבחינו במתרחש ולא פעלו בכדי למנוע ו\או לצמצם את הפגיעה בעדיאל הי"ד.

החשודים בגילאי 15-67, נעצרו ע"י חוקרי המשטרה אמש (שני) והובאו לחקירה ביחידה המרכזית בחשד ל'אי מניעת פשע'. 2 שוחררו בתום חקירתם.

בשעות הצהריים, יובאו 6 מהחשודים בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל תפעל למיצוי החקירה עם החשודים ומיצוי הדין עם מי מהם שיכול היה למנוע ו\או לצמצם את הפגיעה, דבר שעלול היה להציל את חייו של הנרצח".

עוד ציינו במשטרה "פריסת הכוחות המתוגברת בשטח, הן במערב ובמזרח ירושלים וברחבי העיר העתיקה, נמשכת מזה תקופה ארוכה והיא נועדה למנוע ולסכל כל נסיון של כל גורם לפגוע בחפים מפשע. התגובה המהירה, המיידית והנחושה של השוטרים בכל אירוע המתרחש בשטח היא פועל יוצא של ההיערכות המבצעית בכלל גזרת ירושלים".

כזכור, ביום ראשון סמוך לשעה 17:00, אירע פיגוע דקירה ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים. מחבל דקר באמצעות סכין מאבטח ופצע אותו קשות.

מתחקור ראשוני של המשטרה בזירה עלה כי המחבל ניגש לעמדת הבידוק, באמצעות סכין דקר את המאבטח בפלג גופו העליון ופצע אותו. שוטר שהבחין במתרחש ביצע ירי לעבר המחבל והוא נוטרל. המאבטח פונה במצב קשה מאוד לחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק מעיר. מותו של המחבל, נקבע במקום. כעבור כמה שעות נפטר הפצוע - עדיאל קולמן הי"ד אב לארבעה ילדים בן 32 מכוכב השחר, שאבטח את החפירות הארכיאולוגיות בעיר דוד.

אתמול (שני) בשעות הצהריים הוא נטמן למנוחת עולמים לקול בכיות וזעקות שבר, ביישוב בו התגורר.
עצורים אי מניעת פשע פיגוע דקירה עדיאל קולמן העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד