ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צפו: המחוקק האמריקני האשים את היהודים בשלג - והתנצל

מחוקק מקומי במדינת וושינגטון, פרסם ביום שישי האחרון סרטון קצר בחשבון הפייסבוק שלו ובו הוא מאשים את היהודים - לא פחות - במזג האויר • לאחר שדבריו עוררו סערה, התנצל:

צילום אילוסטרציה: ארכיון 'בחדרי חרדים'
צילום אילוסטרציה: ארכיון 'בחדרי חרדים'



טריון ווייט, מחוקק מקומי במדינת וושינגטון, פרסם ביום שישי האחרון סרטון קצר בחשבון הפייסבוק שלו ובו הוא מאשים את היהודים - לא פחות - במזג האויר.

ווייט, שאימץ תיאוריה קונספירטית אנטישמית כי היהודים פיתחו שיטה לשלוט על מזג האוויר, פרסם בדף הפייסבוק הרשמי שלו סרטון בו הוא נראה נוסע ברכבו ברחובות וושינגטון בעת ששלג החל לרדת.

בסרטון נשמע ווייט אומר שצריך להזהר מאלו ששולטים באקלים, "הרוטשילדים" - כינוי אנטישמי למשפחה היהודית הוותיקה של אימפריית הבנקים. מדובר בקונספירציה המבקשת לטעון כי הרוטשילדים, בשיתוף עם משפחת רוקפלר האמריקאית המפורסמת, משתמשים בטכנולוגיה כדי לתמרן בחשאי את מזג האוויר.



דבריו האנטישמיים של המחוקק האמריקני פורסמו ב"וושינגטון פוסט" ועוררו סערה. ארבע שעות לאחר הפרסום, שלח ווייט הודעת התנצלות באמצעות הודעת טקסט.

"אני עובד קשה כל יום כדי להילחם בגזענות ודעות קדומות מכל הסוגים", כתב ווייט. "אני רוצה להתנצל בפני הקהילה היהודית וכל מי שפגעתי בו. הקהילה היהודית היא בעלת ברית במסע שלי לעזור לאנשים, לא התכוונתי להיות אנטישמי, ואני מבין שלא הייתי צריך להגיד את זה אחרי שלמדתי מעמיתי".

ווייט הוסיף כי אמר כי "חברי עזרו לי להבין את ההיסטוריה של ההערות שנאמרו נגד יהודים ואני מחויב להבין את הדברים כדי להמשיך להיות בעל ברית איתם ועם אחרים".
וושינגטון טריון ווייט אנטישמיות מזג האוויר שלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד