י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת מספנות ישראל: איש עסקים מוכר נחקר באזהרה במשטרה

מגבלות הוטלו על חשבונות הבנק של חספינהברת גולד שמחזיקה ב-25% ממספנות ישראל • סמנכ"ל השיווק של מספנות ישראל עודד ברייר החשוד בפרשה נמצא במעצר בית ומכחיש את החשדות נגדו

נמל חיפה. צילום: משה שי, פלאש 90
נמל חיפה. צילום: משה שי, פלאש 90 צילום: משה שי, פלאש 90



אחרי שביום ראשון פשטו חוקרי יחידת להב 433 וחוקרי רשות המסים על משרדי חברת מספנות ישראל - בחשד לעבירות של מתן שוחד לנציגי ממשל במדינות אפריקה במטרה לאפשר עסקות ביטחוניות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים - נחקר היום במשטרה איש עסקים מוכר הקשור לחברה.

הפרשה עוסקת ככל הנראה בעסקה שנעשתה לפני כעשור, שבה נמכרו שתי ספינות "שלדג" מתוצרת "מספנות ישראל" לחיל הים של ניגריה.

מספנות ישראל מוחזקת בידי גולד הציבורית (25%), סמי קצב (25%), שלומי פוגל ויורשי שלמה שמלצר (50%). היא פועלת בארבעה תחומים: בניית ספינות קרב, תכנון, תיקונים, תחזוקה ושירותי תחזוקה לכלי שיט אזרחיים, צבאיים ואזרחיים; עבודות מתכת שקשורות לפרויקטים בתחום התשתיות; הפעלת נמל במפרץ חיפה; ויבוא וייצור תערובות על בסיס מלט לענף הבנייה והתשתיות באמצעות החברה הבת סימנט (70%).

גולד דיווחה היום כי בהמשך לחקירת המשטרה, "הוטלו על חלק מחשבונות הבנק של החברה הכלולה הגבלות שאינן מאפשרות את השימוש השוטף בהם (לפי בקשת המשטרה ורשות המסים). החברה הכלולה בוחנת את ההשלכות של הטלת ההגבלות האמורות על פעילותה, ופועלת באמצעות עורכי דינה להסרה או צמצום המגבלות כדי למנוע ככל הניתן פגיעה בפעילותה השוטפת של החברה הכלולה".

החברה גם ציינה, כי (כפי שהותר לפרסום הבוקר) ביום ראשון עוכב לחקירה סמנכ"ל השיווק, עודד ברייר. ברייר המיוצג על ידי עורכי הדין ירון ליפשס וליה גוני שוחרר ביום ראשון בתום חקירתו (מבלי שהובא לפני שופט) למעצר בית של חמישה ימים.

עורכי דינו של ברייר מסרו: "העובדה שהמשטרה עצמה כלל לא ביקשה לעצור את מר ברייר אלא שחררה אותו לביתו בסיום החקירה, מדברת בעד עצמה. מר ברייר פעל כראוי, לא נפל כל פגם במעשיו, ואנו משוכנעים שכך גם תקבע המשטרה בסיום החקירה".

בנוסף, עוכבו לחקירה שני חשודים נוספים. מעצרו של אחד מהם, ששמו עדיין אסור בפרסום, הוארך ביום ראשון בבית משפט השלום בראשון לציון בארבעה ימים.
להב 433 רשות המסים מספנות ישראל עבירות שוחד איש עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד