ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חוששים מ'הדתה'? קופ"ח כללית ביטלה ערב נשים עם הרבנית ברש

הרבנית רונית ברש הייתה אמורה לנאום ולערוך טקס הפרשת חלה בערב שיועד למבוטחות קופת חולים כללית בצפון הארץ • בעקבות תלונות על 'הדתה' שהתקבלו מנשים שהוזמנו, נבהלו בקופה וביטלו את הערב

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי צילום: יעקב נחומי





קופת חולים כללית ביטלה ערב נשים בצפון לעידוד בדיקה וגילוי מוקדם של סרטן. הערב, בו תוכננה הרצאה של מנהלת מרכז סיעוד ובריאות האישה וכן הרצאת העצמה וטקס הפרשת חלה עם הרבנית רונית ברש, בוטל בשל תלונות של לקוחות מיישובי הגליל העליון על כך שהרצאתה של הרבנית ברש והפרשת חלה הם 'הדתה'.

עיתון הארץ פרסם בשבוע שעבר את תלונות המבוטחות שקיבלו מסרון ובו הזמנה לערב. אחת מהן רינה לבנון מכפר בלום אמרה: "למה המרפאה שלי שולחת לי הודעה כזאת? כשאני מקבלת סמס מהמרפאה אני חושבת שהגיעו תוצאות בדיקות, לא שאני מקבלת הזמנה לערב עם רבנית. אין צורה בוטה יותר של הדתה".

בדף ההרשמה לכנס נכתב כי הכנס נדחה, ככל הנראה בעקבות התלונות שהגיעו. לא ניתן מועד חדש לקיומו.

הרבנית ברש מסרה בתגובה ל'בחדרי': "אין לנו שום עניין עם הדתה אלא להשריש אהבת חינם בקרב עם ישראל. הנהלת הקופה בחרה בנו כחלק מתכנית שלמה לערב של פתיחת סניף חדש בקופ״ח ואנחנו לא רואים שום דבר רע בכך. בדיוק כמו שישנה הרצאה בעניין בריאות הגוף אנחנו מגיעים לתת הרצאה בעניין בריאות וחיזוק הנפש. אנחנו לא מגיעים מתוך כפיה דתית אלא מתוך בחירה ואהבה. יהי רצון שנזכה לאהבה ואחווה, רעות ושלום בינינו לבין עצמנו".

קופת חולים כללית בחרה שלא להתייחס לפניות 'הארץ' שחשף את הסיפור.
קופת חולים כללית הרבנית רונית ברש ערב נשים הפרשת חלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד