ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ליצמן שיגר איום לשקד ושטייניץ: על כל דיין ליטאי - ימונה חסידי

פרסום ראשון: אחרי המרכולים והגיוס - קבלו את המאבק הפנים חרדי הבא • סגן השר ליצמן הודיע לשרים איילת שקד ויובל שטייניץ כי אגודת ישראל דורשת שוויון מלא בהליך בחירת הדיינים • האיום: "כל עוד לא יהיה שוויון - לא ייבחרו דיינים חדשים"

ליצמן. צילום: מארק ישראל סלם/פול
ליצמן. צילום: מארק ישראל סלם/פול



פרסום ראשון: אחרי מאבקי השבת, המרכולים והגיוס, מאבק חדש בפתח. סגן השר יעקב ליצמן הודיע הבוקר (שלישי) לשרת המשפטים איילת שקד ולשר האנרגיה יובל שטייניץ כי 'אגודת ישראל' דורשת שיוויון מלא מול 'דגל התורה' במינוי הצפוי של הדיינים החדשים לבתי הדין הרבניים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

"אני אומר בצורה ברורה", אמר ליצמן לשרים שקד ושטייניץ, "מול כל דיין ליטאי שימונה - אני דורש מינוי של דיין חסידי", לדבריו של סגן השר: "אני לא מבקש להתערב בשמות הדיינים, אבל אנחנו דורשים שיוויון בין החסידים והליטאים ומבחינתינו, כל עוד לא יהיה שיוויון - לא ייבחרו דיינים חדשים".

יצוין, כי דרישתו של ליצמן היא דרישתה הרשמית של 'אגודת ישראל' ושל יתר חבריה, סגן השר מאיר פרוש והח"כים ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לראשונה כי כינוס הוועדה למינוי דיינים שהיה אמור להתקיים ביום חמישי בשבוע שעבר - נדחה עקב חילוקי דעות בין הנציגים השונים ולאחר דרישת השרה שקד והרב הראשי הרב דוד לאו.

ה'וטו' של ליצמן ושל 'אגודת ישראל' שכאמור נחשף כאן לראשונה - פותח תיבת פנדורה חדשה שעלולה לגרום לדחייה משמעותית בבחירת תשעה עשר הדיינים החדשים, וזאת באם הדרישה לא תתקבל.

כפי הזכור, ליצמן עצמו הוביל בעבר את המאבק למינויי דיינים חסידיים ואף רשם הישגים רבים שיצרו את הקטגורייה של "הדיין החסידי".

כזכור, ל'אגודת ישראל' אין כעת נציג בוועדה למינוי דיינים - וזאת בעקבות התפטרותו של ח"כ אייכלר לטובת מינויו של ח"כ יואב בן צור - נציג ש"ס, זאת לאור ההסכם הקואליציוני שנחתם בין המפלגות.

יצוין כי הודעת ליצמן נמסרה גם ליו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם.
ליצמן איילת שקד דיינים ליטאים חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד