י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אביו של ראה"מ הפולני: "היהודים עברו לגטו מרצונם"

על רק משבר 'חוק השואה' התראיין אביו של ראש הממשלה הפולני ואמר דברים מזעזעים על כך שהיהודים עברו לגטאות מרצונם • עוד הוסיף: כי יהודים שיתפו פעולה עם הנאצים - להרוג את אחיהם

שרידי גטו ורשה. צילום: רויטרס
שרידי גטו ורשה. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



אביו של ראש ממשלת פולין - פוליטיקאי לשעבר אמר, כי "היהודים בתקופת השואה עברו לגטאות בעצמם ומרצונם כדי להתרחק מפולנים לא יהודים".

קורנל מוראביצקי, סנאטור לשעבר שבנו, מטאוש, נבחר לראש הממשלה בשנה שעברה, אמר את הדברים בראיון שפורסם היום במגזין 'קולטורה ליבראלנה' הפולני.

קורנל הוסיף "אתה יודע מי גירש את היהודים לגטו ורשה? אתה חושב שהגרמנים? היהודים בעצמם הלכו לשם, כי הם רצו שתיהיה להם מובלעת פרטית כדי שהם לא יצטרכו להתמודד עם הפולנים 'המגעילים' האלה", הוסיף קורנל מוראביצקי. דבריו המזעזעים נאמרו על רקע המשבר הדיפלומטי בין פולין וישראל. את הידיעה מדווח האתר JTA.

אביו של ראש ממשלת פולין לא התבלבל ואמר כי היו מלשינים יהודים שעזרו לגרמנים לרצוח יהודים, "מי שלח יהודים למחנות המוות?" שאל קורנל מוראביצקי והשתמש במילה הגרמנית "אומשלאגפלאץ" הכינוי למקום ששם התבצע סלקציה, ושם נאספו יהודים שיועדו להישלח למחנות ההשמדה. "הגרמנים עשו את זה?" הוסיף ושאל, "לא. המשטרה היהודית היתה ב'אומשלאגפלאץ', והיא עזרה לנאצים".

כפי שדווח בהרחבה כאן ב'בחדרי חרדים', בפולין נאסר לומר את המונח "מחנה השמדה פולני", או להאשים את פולין בשואה. וכי מי שיעבור על החוק יוטל עליו עונש מאסר של עד שלוש שנים. משרד החוץ הישראלי גינה את החוק מיד לאחר שעבר.

ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו התבטא כי, "החוק מופרך, אני מתנגד לו בתוקף. אי אפשר לשנות את ההיסטוריה, ואסור להכחיש את השואה.

משרד החוץ פרסם אף הוא הודעת גינוי מיד לאחר שהחוק עבר ובה נכתב כי "ישראל מתנגדת להצעת החוק ומבקשת מממשלת פולין לתקנה, לפני המשך קידום החקיקה. שום חוק לא יכול לשנות את האמת ההיסטורית ואין שום מקום לחנך את משפחות ניצולי השואה, שחיות כל יום את זכרון יקיריהם שנספו בתופת".
פולין חוק השואה גטו ראש ממשלת פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד