י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

11 שנים אחרי: הותר לפרסום - כך ישראל השמידה את הכור בסוריה

זה כבר הפך להיסטוריה. כעשור שנים לאחר שהושמד כור גרעיני בסוריה, הצנזורה מתירה לפרסום, כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה הזאת • עד היום ישראל לא אישרה ולא הכחישה והסתמכנו על דיווחים בתקשורת הזרה • תהיינה השלכות? ימים יגידו

11 שנים אחרי: הותר לפרסום - כך ישראל השמידה את הכור בסוריה
דובר צהל





אחד עשר וחצי שנים לאחר שמטוסי קרב תקפו את הכור הגרעיני שהיה בתהליכי בנייה בסוריה, הותר לפרסום כי היה זה מבצע ישראלי.



"אתם נשלחים היום להשתתף בביצוע משימה בעלת חשיבות עליונה למדינת ישראל ולעם היהודי" כתב ללוחמים מפקד חיל האוויר דאז, האלוף אליעזר שקדי.

"המשימה הינה השמדת המטרה" כתב, והוסיף "הכוונה הינה שהפעולה לא תקושר, לפחות לא בשלב בראשון, למדינת ישראל, ובכך לצמצם את הפוטנציאל למהלך מלחמתי נרחב".



הפעולה להשמדת הכור, במבצע "מחוץ לקופסה", בוצעה בידי מטוסי קרב, בתום מאמץ מודיעיני ומבצעי מורכב וממושך, והסירה איום גרעיני על מדינת ישראל והאזור כולו.



הבוקר (רביעי) הותר לפרסום כי בליל כ"ג אלול תשס"ז, 6 בספטמבר 2007, תקפו מטוסי קרב כור גרעיני בשלבי הקמה מתקדמים באזור דיר א-זור שבסוריה, 450 ק"מ מצפון לדמשק, והשמידו אותו.



מאמץ מודיעיני נרחב, שהחל בסוף שנת 2004, וכלל שיתוף פעולה עם גורמי ביטחון מקבילים, הניב מידע רב ומשמעותי, שבסופו הבשיל לתקיפה אווירית מדויקת.



צה"ל נערך לתקיפת הכור באופן מדויק ואיכותי, תוך הכנה לתרחישי הידרדרות והסלמה אפשריים.

מפקד חיל האוויר האלוף אליעזר עמיקם-נורקין על הפגזת הכור בסוריה

ראש המטה הכללי דאז, רב-אלוף גבי אשכנזי, אמר בהתייחסו להשמדת הכור: "מיד כשראש הממשלה הטיל על צה"ל בראשותי את האחריות להשמדת הכור הגרעיני בסוריה היה ברור לי שעלינו להיערך מודיעינית, מבצעית וטכנולוגית להסרת האיום הגרעיני מעל מדינת ישראל והאזור ובמקביל לבצע פעולות למניעת הידרדרות למלחמה, ובאם זו תכפה עלינו – להכריעה!".

"זה המסר לאויבינו גם בעתיד"

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, ששימש מפקד פיקוד הצפון בעת מבצע "מחוץ לקופסה", אמר לאחרונה: "המסר מתקיפת הכור ב-2007 הוא שמדינת ישראל לא תשלים עם בנייה של יכולת שתהווה איום קיומי עליה. זה המסר ב-2007, וזה המסר לאויבינו גם בעתיד הקרוב והרחוק".

תמונה קבוצתית של השותפים למבצע, עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל גבי אשכנזי ומפקד חיל האוויר אליעזר שקדי
כור גרעיני חיל האוויר תקיפה בסוריה הותר לפרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד