י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"חוטפים אותה" • מבין זרועות האם: בת שבוע נלקחה על ידי הרווחה

תינוקת בת שבוע בלבד נלקחה בשעות הקטנות של הלילה מביתה ומידי אמה. בראיון ראשון עם האם, שפורסם בחדשות 10, היא מספרת כי לא הורשתה לתת לתינוקת אפילו נשיקה או חיבוק לפרידה. צפו בסיפור המלא

צילום: pixabay
צילום: pixabay צילום: pixabay






צילום: באדיבות חדשות 10

בצעד חריג הגיעו אמש באישון לילה רשויות הרווחה מלווה בניידת משטרה אל ביתם של בני זוג ולקחו את בתם התינוקת שנולדה לפני שבוע בלבד. האם שהחליטה ללדת בבית את הבת, עשתה זאת לאחר שרשויות הרווחה לקחו לה את שמונת הילדים הגדולים וביניהן זוג תאומים שנלקחו מבית החולים מיד לאחר לידתם.

"חטפו את התינוקת מהידיים שלי" מספרת האם, "החלטתי ללדת בבית וכעסו שילדתי בבית בלי להודיע להם איפה אני גרה. ביקשתי לפחות לתת נשיקה לילדה, או לתת לה חיבוק אחרון והתשובה הייתה שלילית כי אני עלולה לחטוף את הילדה" היא מוסיפה.

ההורים מנהלים מאבק ארוך להחזיר אליהם את שמונת הילדים הגדולים. הם טוענים כי הילדים נלקחו עקב מצוקה כלכלית קשה וכי הם עברו קורסים של מסוגלות הורית והדרכה הורית כך שאין שאלה בנוגע ליכולותיהם מבחינה זו.

"זה מצב לא טבעי להוציא ילדים בטח לא כשאין סיכון ממשי לחיי הילדים. מדובר במשפחה שצריכה עזרה מהרווחה גם בפן הכלכלי" אומרת עורכת הדין אתי גוהר המייצגת את ההורים.

בכדי להוציא את התינוקת מהבית הפעילו רשויות הרווחה נוהל חריג המתיר להוציא מהבית תינוקות שנשקפת סכנה לחייהם בצו ורק לאחר מכן נעשית פניה לבית המשפט לאישור הצו. "לטעמנו לא הייתה סכנת חיים לתינוקת ואפשר היה לעשות את זה בדרך אחרת. כל מה שנעשה בעינינו לא תקין" אומרת עורכת הדין תמר ברוש אבירם המייצגת גם היא את ההורים.

תגובת רשויות הרווחה: לאחר כמה ניסיונות לאתר את האם והתינוקת ללא הצלחה, אותרה האם ונעשה ניסיון לבצע את החלטת בית המשפט ברגישות המירבית לנוכח התנאים.
רשויות הרווחה הוצאת ילד מהבית אומנה תינוקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד