כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בעיצומו של הדיון הדרמטי: "אולמרט וברק שאלו אותי מה אמר הרב"

11 שנים אחרי, חוזר שר התמ"ת וחבר הקבינט דאז אלי ישי, לאותם רגעי הכרעה דרמטיים לפני אישור המבצע והיציאה לביצוע בחדרו של מרן הגר"ע יוסף זי"ע; "ביקשתי מהנוכחים לצאת ולהשאיר אותנו לבד, ללא נוכחים או מצלמות ומכשירי הקלטה"

אלי ישי עם מרן הרב עובדיה יוסף. צילום: אביר סולטן, פלאש 90
אלי ישי עם מרן הרב עובדיה יוסף. צילום: אביר סולטן, פלאש 90



חשיפת הפצצת הכור הגרעיני בסוריה: "בתקופת הפצצת הכור כיהנתי כשר התמ״ת, סגן ראה״מ וחבר ב׳מטבחון׳ המצומצם של אולמרט". משחזר הבוקר יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי, "באותו יום דרמטי, ולאחר דיונים רבים של 'השביעייה' על תקיפת הכור, הקבינט התכנס לאשר את הפעולה. בדיון אמרתי לראה״מ ושר הבטחון כי בטרם אתן את תמיכתי, אני מוכרח להכנס למרן הרב עובדיה זצ״ל ולבקש את ברכתו". הוא מספר.

"‏תוך כדי הדיון בקבינט נסעתי לביתו של מרן. ביקשתי מהנוכחים לצאת ולהשאיר אותנו לבד, ללא נוכחים או מצלמות ומכשירי הקלטה. הסברתי במה מדובר ואת חשיבות הפעולה והשלכותיה האפשריות. בצלילות דעתו, מרן הבין מיד את נחיצות העניין ובירך בלב חם ואוהב את כוחות הבטחון שיצאו ויחזרו בשלום".

"‏יצאתי מביתו וחזרתי לקבינט". מספר ישי, "אולמרט וברק שאלו אותי מה אמר הרב, עדכנתי אותם שמרן אישר לי להצביע בעד ומסר את ברכתו. למרות המתח בין ראה״מ אולמרט ושר הבטחון ברק, היה רוב מוחץ בעד התקיפה ורק השר אבי דיכטר התנגד. לבסוף ההחלטה התקבלה בקבינט והפעולה יצאה לדרך".

"כיום" אומר ישי, במבט לאחור "ניתן להבין עד כמה היתה קריטית ברכתו של מרן זצ״ל. היום כמו אז, בכל מהלך, לא פסענו צעד מבלי להתייעץ ולהתברך מפי מאור הדור, וב״ה זכינו לקדש שם שמיים. עלינו להודות על הניסים שהקב״ה עושה עמנו ולזכור כי ״לא כוחי ועוצם ידי״ הביאונו עד הלום, אלא סייעתא דשמיא ורחמי שמיים מרובים".

כזכור, הבוקר (רביעי), 11 שנים אחרי - הותר לפרסום כי בליל כ"ג אלול תשס"ז, 6 בספטמבר 2007, תקפו מטוסי קרב כור גרעיני בשלבי הקמה מתקדמים באזור דיר א-זור שבסוריה, 450 ק"מ מצפון לדמשק, והשמידו אותו.
הפצצת הכור הגרעיני בסוריה אלי ישי הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד