י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אקונומיקה אאוט, חומץ אין: הנשים שמנקות בחומרים טבעיים

לא בכדי מפרסמים ארגוני הטרור סרטוני הכנת פצצות באמצעות חומרי ניקוי, לא בכדי מוציא בכל שנה משרד הבריאות הוראות לשימוש בטוח בחומרי ניקוי ולא בכדי מופיעות לא מעט אזהרות מאחורי כל בקבוק חומר. שתי נשים שהחליטו לעשות מהפך ולעבור להשתמש בחומרי ניקוי טבעיים בלבד, מספרות על ההחלטה

צילום: pixabay
צילום: pixabay





צילום: Pixabayצילום: צילום: Pixabay
צילום: Pixabay


מדי שנה, בדיוק בעונה הזו של השנה, מתפרסמים לא מעט סיפורים על ילדים קטנים שבלעו חומרי ניקוי, ניכוו מהם או נצרבו. לשירה בן חמו יש שלושה ילדים מתוקים כולל אחד בן שנה שזוחל בין הרגליים: "לא יכולתי לקחת את הסיכון שאחד החומרים ישפך בטעות והוא יזחל בתוך השלולית" היא מספרת, "פחדתי שהגדולה שלי בת ה-5 תנסה לשטוף בעצמה את הרצפה עם חומר לא מתאים ותגרום לעצמה צריבה או כוויות ושהבינוני בן השלוש ינסה לטעום קצת חומר לניקוי חלונות או כיורים".

גילה, היא אמא לשישה ילדים וסבתא לנכדה אחת וכבר שתיים עשרה שנים שלא נכנסים אליה הביתה חומרי ניקוי שמכילים כימיקלים: "התחלתי לפני 12 שנים. אדי החומרים שהתערבבו במטבח בערב פסח גרמו לי לכאב ראש נורא. במקביל שמעתי סיפור מזעזע על ילד שאיכשהו אל תוך העין שלו נכנס מסיר שומנים. החלטתי שאני לוקחת על עצמי אתגר, לראות כמה זמן אני אוכל להחזיק מבלי להשתמש בחומרי ניקוי רגילים, התחלתי מיד אחרי אותו הפסח ובינתיים אני מצליחה להחזיק כבר 12 שנים כאמור".

במה כן משתמשים? זו לא בעיה. הטבע מספק לנו לא מעט חומרים עוצמתיים שיכולים לנקות כמו חומרים סינטטים. "קודם כל מים. כמעט כל דבר אני משרה במים ורק אחר כך עוברת לטפל בו בחומרים אחרים" אומרת שירה. "אצלי בארון חומרי הניקוי תוכלו למצוא באופן קבוע ארבעה או חמישה בקבוקי חומץ, כמה שקיות סודה לשתיה ולימון לרוב" מספרת גילה.

"האתגר הגדול ביותר שלי הוא מה אומרת הסביבה שלי" כך שירה, "התרגלתי כבר לחומרים הטבעיים, אבל המשפחה והחברות עוד לא ולפעמים אנשים חושבים שהבית שלי לא מספיק נקי כי לא השתמשתי בחומרים כימיים שיהרגו את החיידקים".

"לי המעבר היה לא פשוט" מספרת גילה, "האקונומיקה נותנת הרגשה של נקיות וחיטוי ולקח זמן עד שהצלחתי לקבל את ההרגשה הזו גם מחומרים אחרים, אבל זה לגמרי היה שווה את זה".

אז מה מנקים ואיך? שירה וגילה חושפות כמה סודות מארון חומרי הניקוי שלהן:

אבקת אפיה מהולה בקצת מים (עד שנוצרת משחה) - מנקה מעולה דלתות של תנורים, מראות וחלונות

שיש ומשטחים - מפזרת סודה לשתיה ועל זה שופכת חומץ. לא לערבב מראש כי אז זה שווה למים...

מלח לימון- מעולה לכל דבר שצריך שפשוףולהסרת אבנית מכיורים, אמבטיות וקומקומים

מקרר- אפשר לנקות עם חומץ. אם הוא מאוד מלוכלך, סודה לשתיה ועליה חומץ יעשו את העבודה

בתוך התנור, חצובות, מבערים וכיריים - חומץ או אם מאוד מלוכלך - סודה לשתיה וחומץ.
חומרי ניקוי ערב פסח ניקיון פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד