כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"היהודים - לגז": אילף כלב להצדעה נאצית - והורשע

תושב סקוטלנד שאילף כלב להצדיע במועל יד בכל פעם שאמר "זיג הייל" או "היהודים - לגז", הורשע בפשע שנאה • לאחר מעצרו אמר כי הוא "ממש לא שונא יהודים, והווידאו היה רק הומור אפל. אנשים מכירים את הקומדיה שלי"

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay צילום: pixabay



תושב סקוטלנד אילף כלב להצדיע במועל יד בכל פעם שאמר "זיג הייל" או "היהודים - לגז". אתמול הוא הורשע בפשע שנאה.

מארק מיצ'ן בן ה-30, המתגורר בקוטבריג' שבסקוטלנד, הורשע אתמול (שלישי) בבית המשפט במדינה בפשע שנאה. גזר הדין ינתן ב 23 באפריל הנאשם שוחרר בערבות עד אז.

בסרטון שהעלה מיצ'ן לטוויטר וליוטיוב, נצפה הכלב מצדיע בכל פעם שמיצ'ן אמר "זיג הייל, היהודים - לגז". הסרטון זכה ליותר ממיליון צפיות, ובהמשך הוסר.

מיצ'ן הכחיש שהוא עשה זאת ממקום גזעני נגד יהודים, וטען כי הוא לימד את הכלב להצדיע כדי להרגיז את השותפה לדירה שלו שמאד אהבה את הכלב.

בתחילת הסרטון, אפשר היה לשמוע את מיצ'ן אומר: "השותפה שלי תמיד מספרת כמה חמוד ומקסים הכלב הקטן שלה אז חשבתי שאני אהפוך אותו לדבר הכי פחות חמוד שאני יכול לחשוב עליו, שהוא נאצי".

הוא טען לאחר מעצרו כי "השואה זה נורא שקרה ואף פעם לא היה צריך דבר כזה לקרות. אנחנו מתבדחים על השואה כי בעיניים שלנו זה טוב לצחוק על דברים נוראים כי יותר קל להתמודד איתם".

"אני ממש לא שונא יהודים, והווידאו היה רק הומור אפל כדי להרגיז את השותפה שלי. אנשים מכירים את הקומדיה שלי". הוסיף מיצ'ן.

למרות דבריו של מיצ'ן, קבע השריף המקומי כי הסרטון הוא אנטישמי."הנאשם ידע שהסרטון פוגע וידע גם למה הוא פוגע, הוא ידע שהוא פוגע קשות ביהודים רבים", אמר השריף.

השריף הוסיף כי "בית משפט לקח את חופש הביטוי בחשבון, אבל הזכות לחופש ביטוי מגיעה עם אחריות".

במהלך המשפט אמר אפרים בורובסקי, מנהל המועצה של הקהילות היהודיות בסקוטלנד כי "הסרטון היה מאד פוגעני, והשואה איננה עניין לבדיחות".
נאצים כלב פשע שנאה אנטישמיות הצדעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד