י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כחלון עשה צעד נוסף להעברת השגרירות. צפו

שר האוצר כחלון מקדם את העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. הנחה את המועצה הארצית לתכנון ולבניה להתכנס בדחיפות לטובת מתן פטור מהיתר להקמת תשתיות הנדרשות להעברת השגרירות • כחלון במעמד החתימה: "נתראה בחגיגות בחודש מאי" • צפו

כחלון. צילום: פלאש 90
כחלון. צילום: פלאש 90



שר האוצר, משה כחלון הנחה את המועצה הארצית לתכנון ובנייה להתכנס בדחיפות בכדי לקדם בהקדם האפשרי מתן פטור מהיתר הנדרש לטובת העברת השגרירות לירושלים.


כחלון במעמד החתימה ההיסטורית

שר האוצר כחלון אמר בעת החתימה על הבקשה: "אני מודה על הזכות שנפלה בחלקי כשר האוצר והממונה על התכנון במדינת ישראל לקדם את העתק השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים בירתינו הנצחית".

"לצורך כך, הנחיתי את המועצה הארצית לתכנון ובנייה לקדם על פי סעיף 266 ה' לחוק התכנון והבנייה מתן פטור מהיתר לטובת הקמת תשתיות חיוניות לפעילות השגרירות." אמר כחלון.

כזכור, לפני כחודש דווח ב'ערוץ עשר' כי שגרירות ארה"ב תעבור לירושלים ב-14 במאי – יום הכרזת המדינה והיום בו הכירה ארה"ב במדינת ישראל.

אם זה אכן יקרה מדובר במועד קרוב הרבה יותר מההצהרות הרשמיות של הממשל האמריקני, לפיהן השגרירות תעבור עד סוף 2019.

על פי הדיווח אז, השגרירות תפעל בשלב הראשון באופן זמני מהמבנה הקונסולרי בשכונת ארנונה בירושלים, שם נמצאת כיום המחלקה שמטפלת בהוצאת ויזות ודרכונים.

כזכור, אחד ההבטחות של הנשיא טראמפ לפני הבחירות בארה"ב בסוף 2016 הייתה שהשגרירות תועבר לירושלים, אנשים בממשל האמריקני ובממשלה הישראלית פיקפקו בהבטחות טראמפ, אך טראמפ הוכיח שהוא מקיים את ההבטחה.

כזכור, ב-6 לדצמבר בסוף השנה הקודמת, הכריז טראמפ על העברת השגרירות לירושלים, ונשא נאום בבית הלבן, הנאום עורר זעם אצל הפלסטינים שאיימו באינתיפדה חדשה, אך לא הצליחו לסחוף את ההמון, מלבד פיגועי יחידים.

כמו כן דיווחה סוכנות הידיעות AP כי ממשל טראמפ שוקל את הצעתו של הפלינטרופ המיליארדר הרפובליקני, שלדון אדלסון, לשלם חלק מהוצאות העברת השגרירות מתל אביב לירושלים.

על פי הדיווח בAP, עורכי הדין במחלקת המדינה האמריקנית בודקים את חוקיות קבלת תרומות פרטיות כדי לכסות חלק או את כל עלויות העברת השגרירות, והם קיימו דיונים אינטסיביים סביב המשוכות הביורוקרטיות האחרונות של העברת השגרירות.
שר האוצר משה כחלון העברת השגרירות לירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד