י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

המיזם של בנט • הורי הילדים המיוחדים זועמים: "שכחו אותם בבית"

שר החינוך יצא במהלך מבורך שיקל על ההורים בתקופת החגים, אך על אם הדרך נשכחו הילדים המיוחדים; "ההורים של הילדים עם האותיות הקטנות. מתברר, כי לא יוכלו ליהנות מהפטנט החדש הזה" • משרד החינוך ל'בחדרי': "עובדים מול הרשויות"

אילוסטרציה. צילום: בחדרי חרדים
אילוסטרציה. צילום: בחדרי חרדים



'בית ספר של החגים'; שבוע לפני פסח, זעם על שר החינוך בנט. משרדו השיק קייטנה מיוחדת לימי החגים לילדי החינוך המיוחד, אולם מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי "ישנם כמה מאות ילדים שנשכחו בבית".

עפרה לקס, אמא לילד מיוחד פרסמה פוסט ברשת החברתית ובו היא כותבת: "השנה, במקום לצאת לחופשת פסח, ימשיכו אלפי ילדים להגיע לבית הספר ולגן במסגרת 'בית הספר של החגים'. ההמצאה הזאת היא פיתרון די טוב (אם כי לא מעולה), ואכן מגיעה טפיחה על השכם לנפתלי בנט ולצוותו".

"רק שיש כמה מאות ילדים ששכחו אותם בבית" כותבת לקס, "ההורים של הילדים עם האותיות הקטנות. מתברר, כי לא יוכלו ליהנות מהפטנט החדש הזה. מי למשל? ילדי החינוך המיוחד שאין להם הסעות, ילדים שיש להם סייעת רפואית או סייעת חינוך מיוחד ומשלבים חינוך ה'רגיל'. אלה הילדים שלהיות כמו כולם, הוא המסר הגדול והחשוב שההורים מנסים להעביר להם כל השנה, ילדים שלמצוא להם מסגרות חלופיות הוא הדבר הכי מאתגר שיש. ודווקא הם נשארים מאחור".

"מכיוון שהכל נעשה ברגע האחרון", כותבת לקס, "ההורים האלה, שגם ככה מתרוצצים כל הזמן בין אישורים לטפסי וועדות, שוב מוצאים את עצמם בסבך הקשר בין הרשויות המקומיות, לוועד עובדי הסייעות ולמשרד החינוך. בכל רשות מקומית גזר הדין הוא אחר, יש המממנים, ויש סייעות שכן, ויש כאלה שלא והכל תלוי בהסכמים המקומיים".

לסיום קוראת לקס למשרד ולשר החינוך: "לי נראה שזה בדיוק המקום של משרד החינוך להתערב ולתת פיתרון כולל עם חסות כלכלית לכל הבעיות. לפחות השנה, עד למיסוד העניינים בשנה הבאה. מר נפתלי בנט, ילדים עם סייעות רפואיות וסייעות חינ"מ זכאים למסגרת כמו כולם. זהו, נגמר משבר הבחירות, אפשר וצריך לטפל במשבר ההומניטרי הזה מהר. ההרשמה כבר נסגרת, וביה"ס של החגים מתחיל בעוד שבוע וחצי".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לפניית 'בחדרי חרדים': "משרד החינוך הקצה שני מיליון שקלים עבור ביצוע הסעות בחופשת פסח, לתכנית 'בתי הספר של החגים', ואנו עובדים מול הרשויות המקומיות לשם ביצוע ההסעות לזכאים".
משרד החינוך ילדים מיוחדים בית ספר של החגים עפרה לקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד