י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ביה"ד הכריע: אסיר 'הפלג הירושלמי' ישוחרר לחג הפסח לביתו

בית הדיו הצבאי, קיבל חלקית את עמדת הפרקליטות נגד קלות עונשו של אסיר 'הפלג הירושלמי' מאיר בורדיאנסקי, שהורשע בהשתמטות והוטלו עליו 20 ימי מחבוש. על האסיר נגזרו 45 ימי מחבוש, אך הוא יוכל לחגוג את ליל הסדר בחיק משפחתו

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90



בית הדין הצבאי לערעורים קיבל היום (רביעי), חלקית את ערעור שהגישה הפרקליטות נגד קלות עונשו של מאיר בורדיאנסקי. יוטלו עליו 45 ימי מחבוש אך הוא יוכל לעשות את הפסח עם בני משפחתו.

מאיר בורדיאנסקי, משתמט פרקליטותי המשתייך לפלג הירושלמי, שוהה במעצר מזה שבועיים לאחר שנעצר בבדיקה משטרתית שגרתית והועבר למשטרה הצבאית מאחר והוא מופיע כדרוש לצה"ל מזה כשנתיים.

אתמול, בית הדין הצבאי גזר עליו 20 ימי מאסר בלבד, שהיו אמורים להסתיים בסוף השבוע הנוכחי לאחר ניכוי ימי מעצרו, כך שאת חג החירות היה אמור לעשות בביתו. הפרקליטות הצבאית, ביקשה להטיל עליו עונס מאסר ממושך יותר, אך השופט קיבלת את עמדת פרקליטו של החייל, עו"ד מנחם שטאובר וכאמור גזר עליו 20 ימי מחבוש.

בעקבות קלות העונש, הפרקליטות הצבאית הגישה ערעור והיום (רביעי) בית הדין דן בבקשה. הפרקליטות ביקשה להטיל עליו עונש מאסר השווה לימי המחבוש של שאר תלמידי הפלג הירושלמי, כ-55 ימים, ואף הביאו תקדימים בהם נגזרו 135 ימי מאסר על מקרים דומים.

לעומת זאת, עו"ד שטאובר ביקש להפחית את ימי המאסר. בנוסף, שטאובר ביקש להגיע להסדר מסויים לפיו החייל מאיר בורדיאנסקי יוכל לשהות בחג החירות מחוץ לכותלי הכלא.

פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר, אמר ל'בחדרי' כי בניגוד לכל החיילים שמפקד הכלא יכול לאפשר חופשה לליל הסדר על פי שיקול דעתו, במקרה זה, השופטים נעתרו לבקשה ובחג הפסח ישהה עם משפחתו בביתו. בפועל, בורדיאנסקי ירצה רק 34 יום מתוך 45 ימי מחבוש; 4 ימים יופחתו בשל התנהגות טובה, בנוסף, יש את חנינת יום העצמאות שתוריד לו 7 ימים מימי המעצר.

כפי שדווח בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', למרות הודעת 'הפלג הירושלמי', לפיה "כבר ביום הראשון לשהותו בכלא הצבאי, הצהיר על סירובו ללבוש מדים, והוא הועבר לאגף המבודד בכלא", מהקלטה שנחשפה לראשונה ב'בחדרי', נשמע העצור בורדיאנסקי מספר על סדר יומו בכלא הצבאי, באגף רגיל ולא מבודד. מדובר צה"ל כי בורדיאנסקי "כבר בקליטתו הסכים ללבוש מדים", וכי "לא נרשמו אירועים חריגים ועל כן אינו שוהה בתא בידוד".

בעקבות מעצרו, נערכו מספר הפגנות בירושלים ובבני ברק בשבוע שעבר, אולם באופן מפתיע אולי, לא נרשמו עימותים חריגים והכבישים נותרו חסומים למסך מספר שעות. השבוע, לא נערכו הפגנות.

עדכון: 21:20
הפלג הירושלמי משתמט פרקליטותי בית הדין הצבאי ימי מחבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד