י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לא מרוצים: אנשי 'הפלג הירושלמי' יפגינו בצמתים ברחבי הארץ

ב'פלג הירושלמי' לא מרוצים מפסיקת בית הדין הצבאי לערעורים בענינו של האסיר מאיר בורדיאנסקי. למרות שהוא ישוחרר לחג הפסח לביתו, הכריז הפלג על חידוש ההפגנות בשל ההחמרה בעונשו: "ביה"ד החריף את הענישה - אנו נחריף את המאבק"

הפגנות הפלג הירושלמי. צילום: פלאש 90
הפגנות הפלג הירושלמי. צילום: פלאש 90



בפלג הירושלמי לא מרוצים. למרות שהאסיר מאיר בורדיאנסקי, ישוחרר לחג הפסח לביתו, הכריז הפלג על חידוש ההפגנות בשל ההחמרה בעונשו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בית הדין הצבאי לערעורים קיבל היום (רביעי), חלקית את ערעור שהגישה הפרקליטות נגד קלות עונשו של מאיר בורדיאנסקי. יוטלו עליו 45 ימי מחבוש אך הוא יוכל לעשות את הפסח עם בני משפחתו.

בהודעה מטעמם נאמר: "בית המשפט מחריף את הענישה - ציבור בני התורה יחריף את המאבק". בעקבות כך, בהוראת רבני מועצת הפלג "להחריף את המאבק", מחר (חמישי) יתכנסו למחאה המונית במוקדים המועדים.

"כל ניסיון לשבור את רוחנו יתקל שוב ושוב בחומה עיקשת של רבבות גיבורי החיל שיעמדו מנגד ויזעקו סרה נגד המגמות הפשרניות מבית ומחוץ. השופט, קודם גזר הדין הסביר את החמרת הענישה בכך שהסירוב להתייצב בלשכות הגיוס פוגע בשילוב החרדים בצה"ל, נוכיח לכל מי שחפץ - כי נמשיך בכל הכוח לפגוע באותו שילוב נוראי, כהוראת גדולי ישראל בכל הדורות" אמרו בפלג הירושלמי.

מאיר בורדיאנסקי, משתמט פרקליטותי המשתייך לפלג הירושלמי, שוהה במעצר מזה שבועיים לאחר שנעצר בבדיקה משטרתית שגרתית והועבר למשטרה הצבאית מאחר והוא מופיע כדרוש לצה"ל מזה כשנתיים.

אתמול, בית הדין הצבאי גזר עליו 20 ימי מאסר בלבד, שהיו אמורים להסתיים בסוף השבוע הנוכחי לאחר ניכוי ימי מעצרו, כך שאת חג החירות היה אמור לעשות בביתו. הפרקליטות הצבאית, ביקשה להטיל עליו עונס מאסר ממושך יותר, אך השופט קיבלת את עמדת פרקליטו של החייל, עו"ד מנחם שטאובר וכאמור גזר עליו 20 ימי מחבוש.

בעקבות קלות העונש, הפרקליטות הצבאית הגישה ערעור והיום (רביעי) בית הדין קיבל חלקית את הבקשה.

פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר, אמר ל'בחדרי' כי בניגוד לכל החיילים שמפקד הכלא יכול לאפשר חופשה לליל הסדר על פי שיקול דעתו, במקרה זה, השופטים נעתרו לבקשה ובחג הפסח ישהה עם משפחתו בביתו. בפועל, בורדיאנסקי ירצה רק 34 יום מתוך 45 ימי מחבוש; 4 ימים יופחתו בשל התנהגות טובה, בנוסף, יש את חנינת יום העצמאות שתוריד לו 7 ימים מימי המעצר.

כפי שדווח בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', למרות הודעת 'הפלג הירושלמי', לפיה "כבר ביום הראשון לשהותו בכלא הצבאי, הצהיר על סירובו ללבוש מדים, והוא הועבר לאגף המבודד בכלא", מהקלטה שנחשפה לראשונה ב'בחדרי', נשמע העצור בורדיאנסקי מספר על סדר יומו בכלא הצבאי, באגף רגיל ולא מבודד. מדובר צה"ל כי בורדיאנסקי "כבר בקליטתו הסכים ללבוש מדים", וכי "לא נרשמו אירועים חריגים ועל כן אינו שוהה בתא בידוד".

בעקבות מעצרו, נערכו מספר הפגנות בירושלים ובבני ברק בשבוע שעבר, אולם באופן מפתיע אולי, לא נרשמו עימותים חריגים והכבישים נותרו חסומים למסך מספר שעות. השבוע, לא נערכו הפגנות.
הפלג הירושלמי מאיר ברודיאנסקי בית הדין הצבאי פסק דין הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד