כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תעלומה: האם מאות הועלו בחשאי מתימן לישראל

חג חירות בישראל; על פי דיווח באתר ערבי נחשב, ישראל העלתה בימים האחרונים במבצע חשאי, מאות מיהודי תימן לישראל כדי להצילם מידי המהומות בין הפלגים הערביים במדינה • דובר משרד החוץ מגיב לפניית 'בחדרי חרדים': "לא מוכר לנו"

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



האתר 'חליג' אל ג'דיד' מדווח מפי מקור ישראלי, כי השלטונות הישראלים ביצעו בחודש שעבר מבצע חשאי מיוחד, בו הובאו במסוקים 400 יהודים מתימן, בשיתוף פעולה עם מדינה ערבית שכנה, ככל הנראה סעודיה.

המקור אמר לעיתון 'אל-קודס אל-ערבי', כשהוא מצטט קצין ערבי מאותה מדינה שהשתתף במבצע החשאי, כי יחידת קומנדו ישראלית ביצעה את המבצע במהלכו העבירה 400 יהודים ממוצא תימני לישראל.

המקור הוסיף כי הפעולה בוצעה בשיתוף פעולה עם מדינה ערבית שכנה (שלא גילתה את זהותה), אך הניחוש הוא שזו היתה סעודיה, מאחר וסעודיה נמצאת במלחמה עם כוחות הח'ותים שמורדים בשלטון בתימן. על פי ההערכות, המדינה הערבית איפשרה למסוקים הישראלים לנחות בשטחה, לאחר מכן עלו היהודים על מטוס אזרחי ומשם לנמל התעופה בן גוריון.

הדיווח באתר





האתר מדווח, כי מקור ערבי אמר לקצין בכיר בצה"ל כי יהודי תימן הגיעו למקום מוסכם מחוץ למרכזי המגורים, והיו במצב בריאותי קשה, במיוחד הנשים והילדים.

המקור הדגיש כי ההגירה היהודית התימנית, אינה ההגירה היהודית הראשונה ממדינות ערב, ולדבריו, בוצעו כמה הגירות כאלה בשנים האחרונות תחת מעטה של חשאיות.

המקור הישראלי הוסיף "אני לא יכול למסור פרטים על החילוץ הזה, זו סמכותם של משרדי הביטחון והחוץ, ומשימתנו היא רק לקלוט עולים חדשים ולשקם אותם, לספק להם מקורות עבודה וללמד אותם את השפה העברית".

בתגובה לפניית 'בחדרי חרדים' בעקבות הדיווח הערבי, הגיב דובר משרד החוץ עמנואל נחשון כי "הדיווח לא מוכר לנו".
תימנים עלייה מבצע חשאי סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד