כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עונש מרתיע: שנתיים מאסר לצעיר שניסה להצטרף לדאעש

בית המשפט גזר היום (חמישי) על צעיר בן 24 מכפר מנדא, שנתיים וארבעה חודשי מאסר בפועל ושנה מאסר על תנאי, לאחר שהודה והורשע בביצוע עבירות של מגע עם סוכן זר וניסיון לחברות בארגון דאעש

צילום: ארכיון 'בחדרי חרדים'
צילום: ארכיון 'בחדרי חרדים' צילום: צילום מסך



בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) על מוחמד בן אחמד עזאם, בן 24 מכפר מנדא, שנתיים וארבעה חודשי מאסר בפועל ושנה מאסר על תנאי, לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמה לעונש, בביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ וניסיון לחברות בארגון טרור.

מעובדות כתב האישום שהוגש על ידי עוה"ד שגב אדלר מפרקליטות מחוז חיפה, עולה כי משנת 2015 החל מוחמד לגלות עניין הולך וגובר בארגון הטרור דאעש ופעילותו, פיתח הזדהות אידיאולוגית עם פעולות הארגון, עם ערכיו ומטרותיו, ואף הביע תמיכה פומבית בארגון בחשבוןנות הפייסבוק והטוויטר שלו.

בחשבון הפייסבוק שלו כתב "אני תומך במדינה האסלאמית והחליף שלנו הוא אבו בכר אלבגדאדי. מי שזה לא מוצא חן בעיניו שיחסוך את המאמץ החיפוש ויכניס אותי לרשימת החסומים או שיבטל את החברות בפייסבוק ..."

בסוף שנת 2016, החליט להצטרף כחבר פעיל בארגון הטרור דאעש, זאת כאמור, מתוך הזדהותו האידיאולוגית עם הארגון ומתוך מטרה לעזור לאנשי הארגון להילחם במדינת ישראל ולשחרר מידיה את ירושלים ואת מסגד אלאקצא, ובשלב מסוים בשנת 2017 אף ניסה להצטרף לארגון בחצי האי סיני שבמצרים.

במהלך התקופה אף הצטרף לקבוצת "פאלטוק" העוסקת בתכני דאעש, ובה משתתפים תומכי ארגון הטרור, שם צפה בין היתר בסרטון המדריך כיצד להכין מטעני חבלה וכן קיבל הודעות מחבריו לקבוצת הפאלטוק המעודדות גם אותו לבצע פיגועים במקום מגוריהם, בפרט, כשהתברר ליתר חברי קבוצת הפאלטוק כי מוחמד תושב ישראל.

בתחילת שנת 2017, ולאחר שמוחמד שמע על כך שתומכי דאעש בישראל נעצרים, מחק ממכשיר הטלפון הנייד שלו את תוכנת הפאלטוק, לזמן קצר, מחשש שייעצר, אך, לאחר מכן, חידש את פעילותו בקבוצת הפאלטוק.

בחודש אפריל 2017, שוחח מוחמד עם פעיל דאעש שעדכן אותו כי בחודש שלאחר מכן צפויה לצאת קבוצת מטיילים למצרים. מחומד גילח את זקנו, על מנת שיוכל לצאת בקלות למצרים, מבלי לעורר חשד כי הוא תומך בארגון הטרור, וכן הצטלם כשהוא ללא זקן במטרה לחדש את דרכונו ואת תעודת הזהות שלו, ובהמשך אף בדק את האפשרות לחידוש הדרכון ותעודת הזהות.

בהמשך לכך, בחודש מאי 2017, או בסמוך לכך, שבר הנאשם את מכשיר הטלפון הנייד שלו, באמצעותו התכתב עם חברי קבוצת הפאלטוק, ובהמשך שרף את שברי מכשיר הטלפון הנייד.

השופט אברהם אליקים ציין מגזר הדין כי "בהתחשב באופיין של עבירות והסיכון המשמעותי לביטחון המדינה הקיים בהצטרפות אזרחי ותושבי ישראל לארגוני טרור בחו"ל, לטעמי יש צורך במקרה זה בהרתעת הרבים מפני ביצוע עבירות מסוג העבירות שביצע הנאשם ויש סיכוי ממש שהחמרה בעונשו של הנאשם תביא להרתעת הרבים".
דאעש ישראל מוחמד בן אחמד עזאם ערבי צפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד