כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הסאגה הלא נגמרת של העבריין החרדי הנמלט: מבוקש בארה"ב

אזרח אמריקאי שריצה עונש מאסר בארה"ב על פגיעה בילדים, ברח לישראל ותבע דיבה אדם אחר שהפיץ אזהרה ממנו בארץ עם תמונתו ופרטיו • כעת מביא הנתבע ראיה, לפיה העבריין המשיך לבצע עבירות לאחר שחרורו, ובשעה זו הוא מבוקש בארה"ב

יונה ג'ייסון וינברג. צילום: משרד המשפטים בניו-יורק
יונה ג'ייסון וינברג. צילום: משרד המשפטים בניו-יורק





וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: כשנתיים לאחר שתושב שכונת הר נוף בירושלים הגיש תביעת דיבה נגד הרב יעקב הורביץ, מחלוצי הלוחמים בתקיפת ילדים בארצות הברית - נערך הבוקר דיון בבית משפט השלום בירושלים.

מדובר בתביעת דיבה שהוגשה באפריל 2015 על ידי יונה וינברג שהורשע בארצות הברית על עבירות חמורות שביצע בילדים - נגד הרב יעקב הורביץ שהתריע על עברו הבעייתי של וינברג בניו-יורק באמצעות ציוצים בטוויטר, על מנת להזהיר הורים המתגוררים בשכנות לוינברג, ולהעלות את המודעות שלהם לצורך בהגנה על ילדיהם מפניו.

וינברג, שעלה לישראל בשנת 2014, לאחר שהורשע בעבירות חמורות בילדים, ריצה עונש מאסר בכלא, והוגדר על ידי רשויות החוק בארה"ב כעבריין ברמת סיכון הגבוהה ביותר הקיימת בעבירות בתחום זה. כעת מסתבר, כך לדברי הרב הורביץ, שלאחר שחרורו מהכלא פגע בילדים נוספים, וכאשר הבין שהחבל סביבו מתהדק, ברח ועלה לישראל. לאחרונה, רשויות החוק במדינת ניו-יורק הכריזו עליו כעבריין מבוקש.

עד עתה, עו"ד איתן להמן, פרקליטו של וינברג, טען בשמו כי וינברג ריצה את עונשו, אינו מכחיש את עברו, אך מאז לא פגע בילדים ואיננו מבוקש יותר ע"י הרשויות. בדיון שנערך היום בבית משפט השלום בירושלים, נחשף מסמך שהוציאה משטרת ניו-יורק בו היא מודיעה על בקשה למעצר של יונה וינברג, ועל מידת המסוכנות שהוא מהווה לילדים.

מסמך זה הצטרף לראיות הקיימות. עו"ד להמן טען כי הוא אינו רואה במסמך ראיה קבילה בישראל, מאחר ומי שחתום על המסמך אינו יכול לעמוד בישראל בחקירה נגדית, ואילו בא כוחו של הרב הורביץ, עו"ד יצחק בם, ביקש לקיים שיחת וידאו עתידית בבית המשפט או לבצע אימות אחר עם הרשויות בניו-יורק. הדיון הבא ייערך בחודש אוקטובר.

המסמך שהוצג הבוקר לבית המשפט

עו"ד איתן להמן, אומר ל'בחדרי חרדים', כי הרב הורביץ אינו ממש מבין את מהות התביעה. "אין עוררין שוינברג ביצע עבירה בעבר, נשפט לפני כעשור וריצה על כך עונש מאסר. מותר גם להזכיר את חטאי העבר" הוא אומר.

אך לדבריו הבעייה התחילה ברגע שהורביץ השווה בין וינברג למחבלים טרוריסטים. "הוא גר בהר נוף בסמוך לבית הכנסת 'קהילת בני תורה' וניצל מהפיגוע הטראגי בנובמבר 2014. הרב הורביץ השווה את מרשי בפרסומיו ברשת, לטרוריסט עם מצ'טה. לטענתנו, זה חורג ועובר את הגבול למה שמותר לעשות למי שהורשע בית המשפט".

עניין נוסף שעליו נתבע הרב הורביץ, פרסום שהיא הפיץ בקשר לנסיבות עזיבתו של וינברג את ארה"ב. "האיש שאני מייצג לא ברח ולא נמלט, לא היה נגדו שום צו או תלונה כשהוא עזב את ארה"ב ועלה לישראל עם אשתו וילדיו. הוא אף הודיע לרשויות בארה"ב שהוא עוזב לישראל, כך שהטענה שהוא נמלט, הינה השמצה". על סמך טענות אלו, יונה ג'ייסון וינברג תובע את הרב יעקב הורביץ סכום של 200,000 ש"ח.

"אני מקווה שבית המשפט בסופו של יום, מבלי לפגוע בדברים הטובים שהוא עושה לכאורה, יבין שצריך לדעת למתוח את הגבול בין התראה לגיטימית מפני עבריינים לבין הכפשה ופגיעה שלא לצורך, שגם בסופו של דבר הביאה לפגיעה בילדיו הקטנים של מרשי".

הרב הורביץ מבקש להדגיש את האבסורד שנוצר בישראל, לדבריו "ישראל היא גן עדן" עבור עבריינים הפוגעים בילדים וילדות. "כל עבריין מורשע מארה"ב יכול לעלות לישראל ללא כל אבחנה, לקבל סל קליטה מלא, גם כאשר הוא מהווה סיכון עצום לילדים קטנים. במדינות אחרות מחובתן של הרשויות לדווח לציבור על כל אדם שמסוכן לילדים, ואילו פה בישראל, לא רק שאין שום דיווח מסודר כזה, אלא מתנהלת תביעת דיבה נגד מי שדואג לציבור ומציג עובדות חד משמעויות בנוגע לאדם מורשע".
מעשים חמורים תביעת דיבה בית המשפט יונה ויינברג יעקב הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד