כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

במשטרה מאשימים: מפגיני הפלג ריססו גז מדמיע ויידו אבנים

הפגנת הפלג: המשטרה עצרה 30 מפירי סדר שהשתוללו, תקפו שוטרים ושכבו על הכביש תוך שהם מסכנים את עצמם ואת יתר משתמשי הדרך. 4 שוטרים נפגעו באורח קל כתוצאה מזריקת אבנים לעברם וטופלו במקום • במשטרה מאשימים: מפגיני הפלג ריססו גז מדמיע ויידו אבנים

במשטרה מאשימים: מפגיני הפלג ריססו גז מדמיע ויידו אבנים



עדכון 21:52 - כרוז מטעם הפלג עובר בשעה זו בהפגנה וקורא למפגינים להתפזר.

34 מפגיני 'הפלג' נעצרו על ידי המשטרה בשלושה מוקדי הפגנות בבני ברק, בחשד להפרת הסדר הציבורי, השלכת אבנים לעבר שוטרים וסיכון עצמם ומשתמשי הדרך.

עד כה נעצרו 34 מפירי סדר שהשתוללו, תקפו שוטרים ושכבו על הכביש תוך שהם מסכנים את עצמם ואת יתר משתמשי הדרך. 4 שוטרים נפגעו באורח קל כתוצאה מזריקת אבנים לעברם וטופלו במקום.

כביש 4 ממחלף מורשה למחלף גהה עדיין חסום לתנועת כלי רכב בשני הכיוונים.

במשטרה מאשימים כי המפגינים ריססו גז מדמיע על השוטרים, יידו אבנים וחפצים בהפגנה מול תחנת המשטרה ברח' ז'בוטינסקי ר"ג. בפלג הגיבו כי בניגוד להודעות המשטרה, איש מהמפגינים לא הרים אבן ולא זרק דבר לעבר כוחות המשטרה.

מאות אנשי הפלג מפגינים בשעה זו ברחוב ז'בוטנסקי בבני ברק במחאה על הכפלת עונשו של מאיר בורדיאנסקי, אתמול על ידי בית הדין הצבאי לערעורים. שלשום נגזרו עליו 20 ימי מחבוש על עריקות של כשנתיים. הפרקליטות הצבאית ערערה כך ובית הדין גזר עליו 45 ימי מחבוש, אולם לבקשת פרקליטו העניק חופשת חג מלאה.



ציר ז'בוטינסקי בקטע שבין אבוחצירא לצומת גהה (משני הכיוונים) נחסם לתנועה.

"הוועדה להצלת עולם התורה", של הפלג פנתה לכלי התקשורת וטענה כי "עד ראייה אמין שמע לפני מס' דקות - מפקד בזירת ההפגנה בבני ברק, מורה לשוטרים: תנו להם להפגין עד מהדורות החדשות בשעה 20:00. אחרי זה תפרקו אותם כמו את האתיופים", כך לדבריהם. למעשה, למרות טענות הפלג, רק זמן ארוך לאחר השעה 20:00 החלה המשטרה לפנות את המפגינים.

למרות החופשה, בפלג הודיעו כבר אתמול על החרפת המאבק ויציאה להפגנות. מעט לפני השעה 17:00 החלו עשרות מאנשי הפלג הירושלמי לחסום את כלי הרכב ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק כשאליהם מצטרפים עוד ועוד.


המהומות סמוך למשטרת רהמת גן. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים.

כוחות משטרה במקום מנסים לפתוח את הכביש לתנועה ולצמצם את הפגיעה במשתמשי הדרך. "משטרת ישראל תפעל בנחישות בכל מקרה בו יופר הסדר הציבורי. מחאה היא זכות דמוקרטית ומשטרת ישראל תאפשר קיומה של זאת, אך הפרת הסדר ופגיעה בשלום הציבור הנה עבירה פלילית" נמסר.

ב'פלג הירושלמי' מוסרים כי "המשטרה משתמשת באלימות קשה נגד המפגינים. בנוסף, כוחות משטרה מונעים את הגעתם של קבוצות מפגינים שעושים את דרכם להפגנה ברחבי העיר".
הפגנות הפלג הירושלמי מאיר בורדיאנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד