י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אחרי החמוצים - נתניהו ב'נאום המרור': "חיים בגן עדן של שוטים"

ראש הממשלה נשא הערב נאום נוסף שייכנס לפנתיאון באירוע הרמת הכוסית של 'הליכוד' לכבוד חג הפסח • הוא פנה בשפה עממית לאזרחי ישראל לתמוך בו, במשפחתו ובמפלגת 'הליכוד', ותקף את התנהלות המשטרה: "הכלל הוא: לא ביבי לא נוגעים"

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90



בנאום עממי, הערב (חמישי) בגני התערוכה בתל אביב, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כמו בפסח, יש את הרוב שבוחר בחרוסת ויש את המיעוט שבוחר במרור.

נתניהו סיפר על פגישותיו עם אזרחי ישראל, "הם אומרים לי עוד דבר חשוב מאוד, טוב לנו במדינת ישראל, טוב לנו, הם רואים את ההישגים הכבירים שלנו בביטחון בכלכלה, ביחסי החוץ ובחברה". הוא תקף את התקשורת ואמר: "כמה אפשר להסתיר, אפילו אם התקשרת מנסה, הרי בסוף רואים, הם רואים, טוב לנו בארץ ישראל".

לדבריו, "לפעמים אני מכריח את אנשי הביטחון שלי לתת לי לעצור באיזה מקום, לאכול פלאפל, או סטייק - אני עושה את זה פחות - ואתה נכנס לשם, אף אחד לא מתכונן לזה, שום דבר, ואנשים באים, ואומרים 'ראש הממשלה - אנחנו אתך, עם הדרך שלך, תמשיך לחזק את המדינה, תמשיך לשמור עלינו'".



כאמור, הוא התייחס לחג הפסח הקרב ואמר: "בשבוע הבא, אנחנו נחגוג את חג הפסח, כל העם שלנו זה משפחה אחת גדולה, אתם יודעים, כמו בכל משפחה, יש מי שבוחר בחרוסת, וזה הרוב, ויש מי שבוחר במרור - זה המיעוט".

לדבריו, "אוהבי המרור, או לפחות חלק מהם, הם רואים שאזרחי ישראל מדרגים את עצמם, פעם אחר פעם, במקום גבוה מאוד במדד העושר העולמי, מדרגים את עצמם, פעם אחר פעם, במקום גבוה מאוד במדד העושר העולמי, מעל בריטניה, צרפת, ארצות הברית. אז מה אומרים אוהבי המרור לאוהבי החרוסת? הם אומרים להם, אתם מזוכיסטים, אתם חיים בגן עדן של שוטים, כך הם אומרים".

ראש הממשלה המשיך: "איזו התנשאות, איזה זלזול, איך אמר דוד אדרי מירוחם, 'מה, אנשים פה מזוכיסטים שהם בוחרים בליכוד פעם אחר פעם? כל המדינה מזוכיסטית?'".

הוא התייחס לחקירות נגדו ואמר בנאומו הערב: "פגשתי כאן את סוזן מדר היקרה. כל פעם שהיא פוגשת אותי, וגם היום היא אומרת לי, 'ביבי מאיפה יש לך כוח להתעסק עם כל השטויות האלה? עם כל הרדיפה הזאת'. אז סוזן, הנה התשובה, אתם הכוח שלי, אתם הכוח שלנו, זה אתם".

כמו"כ, התייחס נתניהו לסקרים האחרונים המעניקים לליכוד 40 מנדטים ואמר: "אתם זוכרים שבפעם הקודמת שנפגשנו, אמרתי לכם, מה זה 30 מנדטים, 40 יהיו יותר. תזכרו, היום כולם רואים את זה, הליכוד היא התנועה הגדולה והחזקה במדינת ישראל".

נתניהו הוסיף לתקוף את התקשורת בישראל: "תראו את האבסורד הכי גדול, המקהלה של התקשורת, כמעט כולה, היא כל כך אחידה, שהיא מוקיעה אפילו את הזכות להביע ביקורת על מה שמתנהל כאן, ממש 'משטרת מחשבות', זה לא שהם מוצאים משהו ואז חוקרים, זה שמחפשים, ושוב מחפשים, ושוב מחפשים, ולא מוצאים. וגם עכשיו לא ימצאו, כי אין מה למצוא".

בנוסף, הוא הביא מספר דוגמאות, שעל פיהן הוא ניסה להוכיח שפוליטיקאים אחרים לא נחקרים למרות מעשיהם, בעוד שהוא נחקר פעם אחר פעם, לדבריו, "הכלל הוא: 'לא ביבי לא נוגעים'. סיגרים כן - עטים לא, לא ביבי - לא נוגעים".

לסיום הוסיף ראש הממשלה כי "אני רוצה גם להרגיע אתכם, אני מאמין שלא ירחק היום שבו הגורמים המשפטיים המוסמכים יגיעו לצדק ויגיעו לאמת, ויקבעו פשוט וחד כי לא היה כלום ולכן גם לא יהיה כלום".
בנימין נתניהו פסח נאום המרור הליכוד הרמת כוסית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד