י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מפגין מ'הפלג' ל'בחדרי' על הבואש: "זה ריח של גן עדן" • צפו בראיון

רבים תוהים, איך אנשי 'הפלג' מרשים לעצמם לגרום בהפגנותיהם לכזו אנדרלמוסיה, בפרט אמש - ערב חג, כאשר רבים טרודים בהכנות ובסידורים • שאלנו את אחד המבוגרים מבין מפגיני 'הפלג' - איש חינוך במקצועו כמה שאלות • אלו התשובות שנתן לנו

הבואש בפעולה אתמול בבני ברק. צילום: פלאש 90
הבואש בפעולה אתמול בבני ברק. צילום: פלאש 90



"זו היא שעת שמד, מצטערים על הסבל, אבל אין ברירה, המלחמה היא על עקירת היהדות". אומר הרב מנחם פלאטו, בעבר משגיח בישיבה לנוער נושר ומחבר ספרי ביוגרפיה על גדולי ישראל, ל'בחדרי חרדים'.

אמש, עם סיום ההפגנה ברח' ז'בוטינסקי פינת השומר בבני ברק לקחנו אותו לשיחה קצרה, ושאלנו אותנו כמה שאלות כדי להבין, על מה ולמה המהומה: "אנחנו רוצים שכל בחור שרוצה ללמוד יוכל ללמוד בלי שיצטרכו למלא מכסות". הוא אומר.

לשאלה, לגבי בחור מבית חרדי שמקלקל אחרים בישיבה, האם לתת לו לקלקל ולא לשלוח אותו לצבא שזה בעצם המפלט האחרון?! עונה הרב מנחם פלאטו: "זו שעת שמד ואין לשלוח אף אחד לצבא, צריך למצוא לו פתרון, אבל הצבא זה בשום אופן לא הפיתרון, זה שמד בצבא".

לגבי, הריח הרע של הבואש, אומר הרב פלאטו; "זה כבוד בשבילנו, זה ריח של גן עדן". צפו בראיון המלא.


הרב פלאטו בראיון ליענקי פרבר

כזכור, אמש דווח ב'בחדרי חרדים', כי 34 מפגיני 'הפלג' נעצרו אתמול על ידי המשטרה בשלושה מוקדי הפגנות בבני ברק, בחשד להפרת הסדר הציבורי, השלכת אבנים לעבר שוטרים וסיכון עצמם ומשתמשי הדרך.

לטענת המשטרה המפגינים תקפו שוטרים ושכבו על הכביש תוך שהם מסכנים את עצמם ואת יתר משתמשי הדרך. 4 שוטרים נפגעו באורח קל כתוצאה מזריקת אבנים לעברם וטופלו במקום.

כביש 4 ממחלף מורשה למחלף גהה היה חסום לתנועת כלי רכב בשני הכיוונים למשך שעות.

במשטרה מאשימים כי המפגינים ריססו גז מדמיע על השוטרים, יידו אבנים וחפצים בהפגנה מול תחנת המשטרה ברח' ז'בוטינסקי ר"ג. בפלג הגיבו כי בניגוד להודעות המשטרה, איש מהמפגינים לא הרים אבן ולא זרק דבר לעבר כוחות המשטרה.

לאחר ההפגנה מאות אנשי הפלג הפגינו ברחוב ז'בוטנסקי בבני ברק במחאה על הכפלת עונשו של מאיר בורדיאנסקי, אתמול על ידי בית הדין הצבאי לערעורים. שלשום נגזרו עליו 20 ימי מחבוש על עריקות של כשנתיים. הפרקליטות הצבאית ערערה כך ובית הדין גזר עליו 45 ימי מחבוש, אולם לבקשת פרקליטו העניק לו חופשת חג מלאה.

מהמשטרה נמסר בתגובה "משטרת ישראל תפעל בנחישות בכל מקרה בו יופר הסדר הציבורי. מחאה היא זכות דמוקרטית ומשטרת ישראל תאפשר קיומה של זאת, אך הפרת הסדר ופגיעה בשלום הציבור הנה עבירה פלילית".
הפלג הירושלמי הרב מנחם פלאטו בואש חסימת כבישים עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד