י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רכבת הפיטורים והעזיבות בממשל טראמפ, הגיעה למספר 35

הפעם הגיע תורו של היועץ לביטחון לאומי לפנות את כסאו. טראמפ הודה למקמסטר בטוויטר כהרגלו ואמר ש"תמיד יישאר חבר" ומינה במקומו אדם מנוסה מאוד, שמילא בעברו שורת תפקידים נחשבים בממשלות קודמות

טראמפ. צילום: pixabay
טראמפ. צילום: pixabay צילום: pixabay



הנשיא דונלד טראמפ מחליף את היועץ לביטחון לאומי מקמאסטר, עם שגריר ארה"ב לשעבר באו"ם, ג'ון רוברט בולטון.

בולטון ידוע כאחד שמתנגד מאד למדינות הנשק הלא קונוונציונלי, והוא מתנגד חריף להסכם הגרעין שחתם הנשיא הקודם ברק חוסיין אובמה, עם איראן.

בולטון החל את הקריירה הממשלתית שלו בממשל רייגן הרפובליקני ב-1981, שם שימש תקופה קצרה כעורך דין בקבוצה האחראית על חילופי הממשל (בין קרטר לרייגן) ולאחר מכן מונה כעוזר ליועץ המשפטי בבית הלבן.

ב-1985, בכהונתו השנייה של רייגן, מונה בולטון כעוזר לתובע הכללי במשרד המשפטים. בתחילת 1988 מונה בולטון לראש המחלקה האזרחית במשרד המשפטים, לאחר מכן המשיך בולטון במספר תפקידים נוספים עד לבחירתו של הנשיא הדמוקרטי ביל קלינטון, אז פרש בולטון למגזר הפרטי.

עם בחירתו של הנשיא הרפובליקני גורג' בוש, שב בולטון ב-2001 לתפקיד תת-שר החוץ לענייני בקרת נשק. באוגוסט 2005 הנשיא בוש מינה את בולטון לשגריר ארה"ב באו"ם, שם תמך בולטון בממשלת ישראל ומנע שורת החלטות וגינויים נגדה. בזמן מלחמת לבנון השנייה התנגד לקיום הפסקת אש מיידית ותמך במתן יד חופשית לישראל.

לאחר סיום תפקידו באו"ם, חזר בולטון לתפקיד חוקר מדיניות חוץ וארגונים בינלאומיים.

כאמור, אתמול הוא מונה על ידי נשיא ארצות הברית טראמפ לתפקיד היועץ לביטחון לאומי במקומו של הרברט ריימונד מקמאסטר, תפקיד אליו ייכנס רשמית ב-9 באפריל 2018.

טראמפ צייץ אתמול בחשהון הטוויטר שלו, כי מקמאסטר עשה "עבודה יוצאת מן הכלל ותמיד יישאר חבר שלי".

המינוי הזה הוא מינוי מספר 35, מאז שטראמפ נכנס לכהן כנשיא, התחלופה בבית הלבן - בסך הכל כשנה וקצת מאז הקים הנשיא את ממשלתו, היא גדולה. כל מי שמתנגד למדיניותו של טראמפ ולא משנה באיזה תפקיד - מפוטר או מקבל רמז להתפטר בעצמו.

מהבית הלבן נמסר, כי הנשיא מבקש להציב נציגים חדשים למדיניות החוץ לקראת פגישה מתוכננת עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און. בולטון צפוי להיות בעל השפעה על השיחות הללו, כמו גם דיונים בשאלה אם לצאת מעסקת הגרעין האיראנית.

בולטון כינה את המינוי "כבוד" בהצהרה שנתן אתמול (חמישי) ואמר שהוא "מסתכל קדימה כדי לעבוד עם הנשיא טראמפ ועם הצוות שלו כדי להפוך את המדינה שלנו בטוחה יותר בבית ובחו"ל."
ג'ון בולטון דונלד טראמפ פיטורין מקמאסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד