כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מועצת גדולי עולם התורה של 'הפלג' הירושלמי התכנסה ופירסמה הנחיות

לאחר שהתכנסה לראשונה עם מלאות השבעה להסתלקותו של המנהיג, מועצת רבני 'הפלג' התכנסה אתמול בפעם השנייה וחיברה מסמך הנחיות באשר להתנהלות מול משרדי החינוך והביטחון

מועצת גדולי עולם התורה של הפלג הירושלמי
מועצת גדולי עולם התורה של הפלג הירושלמי



מועצת גדולי עולם התורה קוראת להמשיך בדרכו של הגר"ש אויערבך זצ"ל נגד כל שיתוף פעולה עם המגמות ההרסניות של השלטון, כהגדרתם.

באסיפה שהתקיימה במעונו של חבר המועצת הגאון רבי צבי פרידמן, יצאו רבני 'הפלג' בהחלטה כי אין לחתום על מסמכי משרד החינוך למוסדות הפטור ואין לחתום על מסמכי משרד הביטחון שהוגשו למשרדי הישיבות.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' מועצת גדולי עולם התורה התכנסה במעונו של הגר"ש אויערבך זצ"ל, עם כלות השבעה להסתלקותו. בסיום האסיפה פורסמו החלטות המועצת, שבמרכזן החובה לדבוק בדרכו של הגר"ש אויערבך זצ"ל.

בהחלטות המועצת נכתב, כי "בענין הדברים העומדים על הפרק בשעה זו, התכנסה מועצת גדולי עולם התורה ביום ו' ניסן התשע"ח, והוחלט כדלהלן:".

"א. אין לחתום על המסמך שהוגש על ידי משרד הביטחון, והמכונה 'בקשה להיכלל ברשימת הישיבות המוכרות', וכן על המסמך המכונה 'התחייבות ראש מוסד תורני'".

"ב. אין לחתום על המסמך שהוגש על ידי משרד החינוך למוסדות הפטור ('תלמודי תורה'), והמכונה 'נוהל רישוי מוסדות פטור', ולא על המסמך המכונה 'חידוש רישיון למוסדות פטור'".

"ויהי רצון שנזכה בקרוב לגאולה וישועה ולאכול מן הזבחים ומן הפסחים - מועצת גדולי עולם התורה".

יצוין, כי לאחר כינוס המועצת ביקר הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש חבר מועצת 'הפלג' במעונו של הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'ק, שראה אף הוא את התקנות החדשות של רבני 'הפלג' והוסיף גם הוא, כי אין להסכים להן בשום אופן ואסור לחתום על מסמכים אלו.





































מועצת גדולי עולם התורה הפלג הירושלמי משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד