ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

'הפלג': המשטרה לא העבירה עריקים לצה"ל

אנשי 'הפלג הירושלמי', שנעצרו אתמול בהפגנות בבני ברק ורמת גן, שוחררו היום על ידי בית המשפט. חלקם בתנאים מגבילים. לפי טענות 'הפלג הירושלמי', בין העצורים ארבעה עריקים, שהמשטרה נמנעה מלהעביר אותם לידי המשטרה הצבאית

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



מכה למשטרת ישראל: כל עצורי הפגנות הפלג אמש בבני ברק ורמת גן, שוחררו היום (שישי), שלושה מהם, שוחררו על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מבני ברק.

אתמול (חמישי) במשך שעות ארוכות נערכה הפגנה על ידי אנשי הפלג הירושלמי במחאה על החמרת עונשו של מאיר בורדיאנסקי ל-45 ימי מחבוש.

ההפגנה החלה ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק, המשיכה לכביש 4 ומשם עברה למשטרת רמת גן שם שהו עשרות עצורים. בסך הכל נעצרו 30 חשודים בשלל עבירות, אולם מרביתם שוחררו כבר במהלך הלילה.

הבוקר (שישי) הובאו שלושה מהם לבית משפט השלום בתל אביב, לאחר שבמשטרה חושדים כי הם תקפו שוטרים.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם, אך בית המשפט לא נעתר לבקשה ושחרר אותם בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מהעיר בני ברק, הפקדה וערבויות. בפלג הירושלמי אומרים כי ארבעה מתוך העצורים, מופיעים כמשתמטים משירות צבאי, אך למרות זאת הם לא הועברו לידי המשטרה הצבאית. במשטרה סירבו להתייחס לנושא.


צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

בפלג הירושלמי הפיצו הודעה עם רשימה של 8 מתלמידיהם בני 15-45 שנפצעו במהלך ההפגנה ופונו לבתי החולים, ומאשימים את המשטרה באלימות מוגזמת.

לעומת זאת, במשטרה אומרים כי במהלך ההפגנה נפצעו ארבעה שוטרים באורח קל כתוצאה מגז מדמיע שהותז לעברם, אבנים, בקבוקים וחפצים שונים שהושלכו לעברם. באיחוד הצלה דיווחו כי במהלך ההפגנה, מתנדבים מבני ברק העניקו טיפול רפואי לכ-40 פצועים קל, מפגינים ושוטרים, שסבלו מחבלות ופציעות.

אחד החשודים שהובאו לבית המשפט, הינו צעיר בן 18 מירושלים החשוד בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו, השתתפות בהתפרעות לאחר הוראת פיזור ותקיפת שוטר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי פרקליטו עו"ד שמשון וייס אמר לשופטת כי "נכון שהוא תקף את השוטר, אבל כל הגוף שלו סימני חבלה והחליפה שלו קרועה", וביקש לשחררו מיידית ללא ערבויות.

השופטת נועה תבור ציינה כבר בתחילה דבריה כי מדובר בתקיפת שוטר מינורית ואמרה כי פעולות החקירה אינן מצדיקות התרתו של החשוד במעצר. יחד עם זאת הוסיפה, כי אין זו הפעם הראשונה שבה מייחסים לחשוד זה חשדות מאותו הסוג ואמרה כי יש להבטיח תנאים להתייצבותו להמשך חקירה והליך משפטי ככל שיהיה.

חשוד נוסף שהובא לבית המשפט, בן 47 מבני ברק ואב לשמונה, החשוד בהתנהגות פרועה במקום ציבורי, תקיפת שוטר והפרעה לשוטר. פרקליטו אמר כי האב ראה כיצד שוטר מכה נמרצות את בנו, ובגלל שהעיר לשוטר, הוא תפס אותו בגרונו ועצר אותו.

החשודים שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים התחייבות עצמית של 3,000 ש"ח, ערבות צד ג' 2,500, הפקדה של 1,000 ש"ח והרחקה מהעיר בני ברק למשך 30 יום. אחד החשודים, בן 18 מירושלים שבזמן הבא אמור להיות בישיבה בבני ברק, השופטת תבור קיצרה את הרחקתו מהעיר למשך 25 ימים בלבד.

מהמרכז הרפואי מעיני הישועה נמסר, כי אמש פונה רק בחור אחד מהפגנת 'הפלג' עם חבלות ברגליים ושוחרר מיד. בניגוד להודעת ה'פלג הירושלמי', על 5 נפגעים שפונו לבית חולים זה.
הפלג הירושלמי בית המשפט משטרת ישראל תקיפת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד