י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לייבל'ה מתרגש: נס פך השמן בחצר ויז'ניץ

והשבוע בלייבל'ה: על חבר העירייה שניסה את רכביהם היוקרתיים של החברים האחרים. העיתונאי שכובד בהגבהה, ומה גורם לאנשים חשובים להצטלם עם נחש?

לייבל'ה מתרגש: נס פך השמן בחצר ויז'ניץ
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



חסידות כפול שמונה

'זהו', הרהר לייבל'ה לעצמו לאחר שהכניס למכשיר הטלפון שלו את מספרי הטלפון של שמונת האדמו"רים החדשים, משב"קיהם וכל אשר להם. עידן חדש התחיל בחסידות. נס שמזכיר מעט את חנוכה, הכיצד חסידות אחת מספיקה לשמונה חצרות והאם גם כאן ניתן לשאול את שאלת הבית יוסף, מה היה הנס ביום הראשון?

ואכן- שבוע לא קל עבר על לייבל'ה עם הכתרתם של שמונה אדמו"רים נוספים קדושים וטהורים לממלכת בית ויז'ניץ, רבים שאלו איך יקראו לאדמו"רים החדשים? האם ויז'ניץ ממונסי לונדון? או ויז'ניץ ממונסי בית שמש? הרי אם זה יתבצע כך לצאצאים שאחריהם כבר לא יהיה מקום בבלנק. בכל אופן לייבל'ה יודע שהקב"ה שותל בכל דור ודור את הצדיקים של אותו דור וכעת לאחר הסתלקות הרבי הגדול זצוק"ל ימשיכו האדמו"רים החדשים את דרכו.

והשבוע הודיע עורך אתר דנן, הלא הוא מני גירא שוורץ על סיום עבודתו באתר, מיד נתמלאה לה הרשת החברתית די בכל אתר ואתר במילות פרידה חמות תומכות ומעריצות, כולם איחלו בהצלחה וניסו בתחילה לנחש לאן יעבור הטאלנט? מני עצמו בציוץ נוסף הבהיר כי הוא עובר לשדר ברשת 'מורשת' בחסות 'כאן' התאגיד החדש, כמו שנאמר, מה שרואים משם לא רואים מכאן.
במשרדי 'בחדרי' היה זה יענקי פרבר שליווה את מני עם כל תעודות ההוקרה בקול תרועה גדולה, לייבל'ה עצמו רוצה לסיים בנימה אישית עם איחולי הצלחה וברכה לאחר שנתיים וחצי של עבודה מרתקת ולימוד רב ומאחל כמו כולם ואף יותר 'בהצלחה'.



ויקיר המדור ויקיר כל בית ישראל, סגן עורך משפחה אריה ארליך נצפה בחמישי בבוקר קודם שסיים את עיון החג בשטיבלא'ך של חב"ד ברחוב חנה מגביה את ספר התורה לגבהים כמו שנאמר ויגבה ליבו בדרכי ה'. לייבל'ה מקווה כי לבית הכנסת ארליך מגיע ברכבו ולא באוטובוס.



ולייבל'ה החובב דברים פשוטים (ממש כאחד האדם), לכד את המשב"ק הצמוד של חבר המועצת הגרב"ד פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז' הרב יוסף שטראוס. בבדיקת חשבון הבנק בבנק הפועלים, למען האמת לייבל'ה חשב שיש לשטראוס חשבון בפאג"י כמו רבו, אך גילה במהרה כי טעה וכי מעשה אבות סימן לבנים, לא נאמר על כספים.



לייבל'ה לא ויתר על כינוס הליכוד בגני התערוכה, שם ראה חרדים רבים אחד מהם העיתונאי והסופר יצחק פלדמן מ'בקהילה' שהתרגש לראות את חברו הוותיק יוסי טאטיקה שב לזירה כשהוא מתזז ומנווט את כלי התקשורת באירוע. פלדמן התרגש לראות את טאטיקה מסתובב שלוב זרוע יחד עם הבוס לשעבר דוד ביטן, כשהם מוכיחים שלשמועות המרושעות אין כל שחר. פלדמן וטאטיקה לא יכלו להתאפק ומול כל המצלמות נפלו איש על זרועות רעהו בחיבוק ממושך.



'אין כמו חשיפות' אמר לייבל'ה לעצמו עה שכתב את הידיעה הבלעדית על ‏יוסי צימט, עוזרו הכל יכול של השריף של בני ברק, חנוך זייברט. צימט עבר בשעה טובה ומוצלחת טסט ראשון השבוע, וכבר הספיק לנסות את הרכבים של בכירים בעירייה, לייבלה מקווה שצימט לא חונה באדום לבן ושומר על חוקי התנועה. ומקסימום, דוחו"ת תמיד אפשר לבטל.



'נכון, בין הזמנים. אבל עדיין צריך דיווח על חו"ל', אמר לייבל'ה שעה שקיבל ידיעה טרייה על ניו יורק, שדרך אגב- גם קשורה לבני ברק. ובכן ראש העיר לשעבר הרב ירחמיאל בויאר, נצפה ברחובות 'פלטבוש' בברוקלין בדרכו לאיסוף כספים למוסדות התורה שאותם הוא מחזיק ומקיים במשך כל השנה. לייבל'ה כמובן מברך ומייחל 'ברך ה' חילו ופועל ידיו תרצה'.



ועדיין בניו יורק, הזמר אלי שפריי חזר לישראל מסבב ההופעות של החורף במקהלת 'שירה', בשדה התעופה קנדי פגש בידידו אמן הרגש שטיינמץ שאף הוא חזר מניו יורק, בנתב"ג נפגשו השניים ובצד הממריאים ראו את שני גדולי הזמר מרדכי בן דוד ואברהם פריד וה'סלפי' כמובן נרשם.



ויועצי התקשורת אבי בלומנטל ומני חדד שהמריאו השבוע לבר מצווה לבנו של הזמר ליפא שמלצר בניו יורק, נתקעו בדרך חזור בשל סופת שלגים והפסידו את הטיסה חזור לארץ, הם נאלצו לחזור על עקבותיהם למלון מקומי לא לפני שהעתירו בתפילה בציון הרבי מליובאוויטש.



והשבוע הגיע איש החסד חונה דייטש לגן החיות שהוא הבייבי של ישראל פרוש בעיר אלעד, הנ"ל הציג לדייטש את הנחש הגדול ביותר שקיים בכל מרכז הארץ שכמובן לא נושך ומאולף, דייטש שלא מפחד הסכים והתמונה יצא לדרך- לייבל'ה מציין כי במהלך עבודתו בכנסת הוא נתקל בנחשים גדולים יותר, אך הוא לא מערבב פוליטיקה בפוליטיקה.

עיתונאים ועיתונות

לייבל'ה הגיע השבוע לחתונת בנו של יו"ר סיעת יהדות התורה בעיריית ירושלים לייזר ראוכברגר שם ראה את איש 'עץ הדעת' שמוליק מקלב מנסה לתווך בין חבר המועצה מש"ס פיני עזרא לראש העיר ברקת, רגע לפני שהאחרון נוטש את ספרא.



ומי שלא השתתף בחתונה של ראוכברגר הוא סגן השר ליצמן שמיהר למחרת לפגוש את ראוכברגר האח החיפאי שגר בבני ברק, השניים שוחחו בחנוכת הבית לתנועת הנוער "היכלי עונג" בחיפה.



ובעיתון משרדי 'הדרך' של ש"ס כולם עובדים, אבל מי שמגיע קבוע פעם בשבוע הוא ראש העיר מוישה אבוטבול שקם מהשבעה, לייבל'ה קלט אותו עם מנהל המערכת יצחק קקון.



ואפרופו עיתונאים, בירושלים יחיאל אברהם דובר ש"ס בבירה נצפה כאחד האדם ברחובות ירושלים בליל שישי האחרון, כשהוא רגוע לאחר שהמשבר באוצר הקשור כמובן גם לניר ברקת, נפתר בשלום והתקציב עבר.



ובהכנות לחגים נצפה החזן אברמי רוט בוחר עניבות, לייבל'ה שיצא מתא המדידה רמז לרוט
שהסתובב והציג את קולקציית העניבות החדשה של 'קרל'.



אפרופו קניות לחג, אימו של העיתונאי, עקיבא וייס שלחה אותו לקנות כובע לחג המתקרב ובא, מתברר שהכובע הקודם שהיה במכוניתו נהרס עקב שימוש מוגבר בתפילות בין מנחה למעריב וכעת התחדש בכובע חדש ללא תלוש הנחה מאף ת"ת.



ואיש רדיו קול חי ויוצר הממים של לייבל'ה, יוסי חייים, העלה תמוה לכל המעריצים (יש חמישה כאלו כבר ) תמונה שלו בחדר האיפור של 'רשת' לייבל'ה כמובן יודע במה מדובר, אך לעת עתה הוא לא יכול לחשוף לכם.



וכתב הברנז'ה באתר הבית איציק מן שעמל בימים אלו על פרויקט מושקע לפסח (לייבל'ה יודע ולא יכול לחשוף) נצפה השבוע בסוד שיח עם יחיקם גמליאל מנהל מחלקת החינוך באלעד, לצד 'הניסאן ג'וק' החדשה - לייבלה נסע כבר בג'וק ויכול לחשוף כי המחשב שמותקן ברכב מכיל הרבה חשיפות על סלבס שיחשפו בקרוב.



בביקורו של לייבל'ה השבוע בירושלים, היה חייב לייבל'ה לעשות בדיקת עיניים ולהתבונן שוב ושוב אם זהו חלום או מציאות שהעסקן אברומי לוי מבני ברק עבר מאופניים בעל שני גלגלים חשמליות לרכב? ושנית היכן נעלם נהגו של ראש ישיבת בריסק, הגאון רבי משולם דוד סולוביצ'יק? שמיודעינו אברומי התנדב להחליפו.



ולקראת שבת הגדול העלה דובר ש"ס לשעבר, איציק סודרי תמונה של אוסבוקו טלה, (לייבל'ה התייעץ עם שפים טרם כתב). אך מסתבר שהרב של הטוויטר הטיל ספק האם זו תמונה מקורית או שמא נלקחה מהרב גוגל, סודרי לא התמהמה והעלה תמונה שלו עם המתכון המגרה, אך רב הטוויטר התעקש והסביר כי מדובר בעבודת פוטו שופ, וכאן נכנס יוצר הממים לתמונה תרתי משמע, הוא מניח לפניכם את שתי התמונות ואתם תחליטו, מי המקורי ומי האמיתי?



לייבל'ה הוזמן אחר כבוד לשמחת השבע ברכות שנערכה על ידי כמה אילי הון עבור האיש והקברים בגולה הרב ישראל מאיר גבאי בתוך יקבי ברקן בחולדה (שאפו לטיפ הפקות על ההפקה), אדהכי והכי קלט לייבל'ה את מוישה וינטרויב בוחר יין לד' כוסות יחד עם יעקב רוזמרין מנצח מקהלת "נרננה".



לייבל'ה קלט באישון ליל את דודי קאליש יחד עם חברי מקהלת "נרננה" מעתירים בתפילה אצל רבי שמעון במירון. ללייבל'ה נודע שהמקהלה ודודי הופיעה בפני מנהלי ואגפי עיריית בני ברק.

פינת המזל טוב

ולפינת השמחות חנוך זיידמן האחראי על התשתיות של עיריית בני ברק חגג פדיון הבן לנכדו ונפדה בחמישה סלעים כיאה וכראוי, לייבל'ה מביא תמונה מהשמחה.



ובעיר אלעד ביום שלישי האחרון בר מצוה לבנו של אפרים רוזנשטיין ה'ביג בוס' של 'לאומית' לשמחה הגיעו כל המי ומי.

במהלך השמחה ראה לייבל'ה את איש החסד האגדי, חונה דייטש יחד עם רמ"ט סגן שר החינוך שייע טננהויז, מדגימים סלפי בשידור חי.



ברכת מזל טוב לחה"כ יעקב אשר, לרגל הולדת הנכד בן לחתנו הרב מרדכי כהן, השלום זכר נערך בליל שבת בבית הכנסת ׳אהל אברהם׳ בבני ברק.

ברכת מזל טוב לרב יצחק אוסטרליץ, מזכ"ל איגוד הסמינרים לרגל הולדת הנכדה בשעה טובה בת לבנו חיים אוסטרליץ השמחה נחגגה בשבת הגדול בחצר חסידות 'נדבורנה' בבני ברק.

ולסיום ברכת מזל טוב לזמר והחזן שלום למר לרגל הולדת הבן.
לייבלה רכילות החרדית אדמורים חדשים ערב פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד