י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגרש"א שטרן בשבת הגדול: "רודפים רבנים"

הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן גאב"ד שערי הוראה ורב מערב בני ברק, מחה על האיסור שהוטל על דיינים להוציא כתבי סירוב

הגרש"א שטרן. צילום: שוקי לרר
הגרש"א שטרן. צילום: שוקי לרר



הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן גאב"ד שערי הוראה ורב מערב בני ברק, מסר בשבת את דרשת שבת הגדול בבית מדרשו בבני ברק, במעמד מאות מתלמידיו ובראשות רבנים ומורי הוראה תושבי העיר ועורר על כמה דברים הצריכים חיזוק.

הגרש"א שטרן תקף בחריפות את אלו "ההולכים לבתי הערכאות למיניהם שחברו ידם ועשו יד אחת עם הרפורמים והבג"ץ נגד דיני התורה ובתי הדינים היהודיים ובפרט בעת האחרונה שכמה מחשובי הרבנים בעיר אלעד, חברו יחד לכתב סירוב נגד אינשי דלא מעלי שאינם מצייתים לדעת תורה והם ברוב רשעותם רודפים את אותם רבנים ואף רוצים להכניסם לבתי הסוהר", כלשונו, "ועל כן אנו מתפללים לאבינו שבשמים וכל הרשעה כולה כעשן תכלה והשיבה שופטינו כבראשונה והסר ממנו יגון ואנחה וחובה להתפלל על כך ולהשתדל למנוע זאת שנוכל להמשיך ללכת בדרך תורתינו הקדושה וזאת התורה לא תהא מוחלפת".

במהלך הדרשה הדגיש הגרש"א את חשיבות החוב המוטל על כל אחד ואחד לדאוג לבני משפחתו ולהצטרף לתוכנית 'ערבים', ואמר שלדעתו חוב קדוש הוא על כל אחד להצטרף לתוכנית זו וזאת בכדי למנוע מצבים קשים ולא נעימים בעתיד.

כמו כן הדגיש הרב שטרן שעל פי דעת תורה במצב של פיקוח נפש חובה להתקשר דווקא למד"א, "שגם יותר מצייתים להלכה וגם יותר מנוסים ברפואה", והוסיף: "היות ואני נמצא בענינים אלו והם בראש מעיני ואני יודע שהגם שישנם כאלו שמנסים לומר אחרת אך אני יודע את האמת והדברים מובנים".

כמו כן הזהיר את הציבור על נושא האופניים החשמליים: "שרבים ניזוקים מכך וכדברי הרופאים שאין יום שאין קללתו מרובה משל חברתה, וידע הציבור ויזהר ויזהירו הגדולים על הקטנים ושומר נפשו ירחק מהם".
הרב שמואל אליעזר שטרן שבת הגדול דין תורה אופנייים חשמליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד