כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ההיסטוריון של ויז'ניץ נפטר ביום פטירת רבו: רבי נתן אליהו רוט ז"ל

בבני ברק הלך הבוקר לעולמו הרה"ח ר' נתן אלי' רוט ז"ל מזקני וחשובי חסידי ויז'ניץ, בו ביום שמציינים בחסידות את הילולת הרה"ק בעל ה'אמרי חיים' זי"ע • הלוויתו ב11:30

המנוח רבי נתן אליהו רוט ז"ל עם הרבי הישועות משה מויז'ניץ זצ''ל
המנוח רבי נתן אליהו רוט ז"ל עם הרבי הישועות משה מויז'ניץ זצ''ל



ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר הבוקר (ראשון) הרה"ח רבי נתן אליהו רוט ז"ל, בעל מחבר ספרי תולדותיהם של אדמו"רי בית ויז'ניץ לדורותיהם והוא בן 85 בפטירתו.

המנוח זכה ונפטר בט' ניסן יומא דהילולא של רבו המובהק האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל, אליו היה קשור בעבותות של אהבה.

נולד ברומניה בי"ט סיון תרצ"ג לאביו רבי דוד רוט ז"ל, זכה והיה במניין שהעלו את גופו של האדמו"ר בעל ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ זיע"א מגרוסוורדיין לבני ברק.

הוא היה ההיסטוריון לבית ויז'ניץ. חיבר ספרי ביוגרפיה על אדמו"רי החסידות, לצד היותו דמות מפורסמת מאוד בקרית ויז'ניץ בבני ברק שם התגורר עשרות בשנים.

כל חסיד שרצה לדעת דבר מה על היסטוריית החסידות, סיפור או לאמת איזו עובדה או מנהג, היה פונה לר' נתן אלי'ה ז"ל (כפי שכונה בפי החסידים) והוא במאור פנים ובסבלנות אין קץ, היה משיב ומסייע.

בין ספריו המפורסמים שהוציא: קדוש ישראל, כתר מלכות, נזר החיים, קדוש וברוך, סדרת ספרי מאיר החיים, הגה"ק מווישויא, בעל דמשק אליעזר ועוד.

אחד מספריו המפורסמים שאזלו בשוק, הוא הספר "קדוש ישראל" תולדות חייו ופועלו של הסבא קדישא בעל ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ זיע"א.

הלוויתו תצא בשעה 11:30 מביהמ"ד הגדול בקרית ויז'ניץ בראשות האדמו"ר מויז'ניץ, לבית החיים ויזניץ בב"ב.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
רבי נתן אליהו רוט האמרי חיים היסטוריון ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד