י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ברקת לא יתמודד על ראשות העיר: "החלטתי לשרת את עם ישראל ברמה הלאומית"

אחרי אינסוף שמועות וספקולציות, ברקת עושה זאת רשמית ומודיע כי לא יתמודד לכהונה שלישית בראשות העיר ירושלים • פניו מועדות לעשירייה הראשונה בליכוד • בתוך כך, הוא נפגש הבוקר עם נתניהו בלשכתו • האם ראשות העיר תחזור לידיים חרדיות

ברקת נושא תפילה בכותל המערבי ביום שישי האחרון
ברקת נושא תפילה בכותל המערבי ביום שישי האחרון



לאחר חודשים של אי וודאות וספקולציות לרוב, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, עושה הבוקר (ראשון) סוף לשמועות.

ברקת העומד בראשות העיר בעשור האחרון, ממשיך ליעד הבא ויתמודד על מקום במפלגת השלטון - הליכוד.

על פי הדיווח באתר 'וואלה!', ברקת נפגש הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו.

״החלטתי לשרת את ישראל ברמה הלאומית ולחזק את תנועת הליכוד.לאחר שירושלים עלתה על המסלול הנכון - לא אתמודד לקדנציה שלישית לראשות העיר.״



ראש העיר ירושלים בעשר השנים האחרונות ניר ברקת הודיע היום כדי לא ימשיך לקדנציה שלישית בבירה והכריז על התמודדותו לרשימה של תנועת הליכוד בבחירות הקרובות. ברקת תמך באופן ציבורי בראש הממשלה בנימין נתניהו ובליכוד במערכות הבחירות האחרונות, בתמיכתו זכתה מפלגת הליכוד בירושלים לשיא של תמיכה של 25% בבחירות הארציות.

מאז הצטרפותו לשורות הליכוד קיים ברקת מפקד גדול לשורות התנועה וצירף אליה למעלה מ-10,000 מצטרפים חדשים. לאחר שסיים בסוף השבוע בהצלחה את המאבק על תקציב ירושלים שבמסגרתו זכתה העירייה לתוספת תקציבית של 887 מיליון ש"ח הודיע ברקת על החלטתו להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת בבחירות הקרובות.

בסרטון ההכרזה ששודר בעמוד הפייסבוק שלו (מצ"ב) פנה ברקת לתושבי ירושלים ואזרחי ישראל:

"לפני 16 שנים, עזבתי את כל עסקי והתמסרתי, תמורת שקל לשנה, להצלת ירושלים,העיר בה גדלתי ובה הקמתי את משפחתי. במשך עשור ויחד עם שותפים רבים, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, חוללנו מפנה היסטורי והחזרנו את ירושלים לפסים של צמיחה עם התקציב הגדול ביותר בתולדות העיר.

לאחר שירושלים עלתה על המסלול הנכון,

לא אתמודד לקדנציה שלישית לראשות העיר.

בסיום הקדנציה אעזוב את העירייה, אבל לעולם לא אעזוב את ירושלים.

הצלחתה של ירושלים המאוחדת, בירת הנצח של העם היהודי היא הצלחתה של מדינת ישראל.

כעת, החלטתי לשרת את מדינת ישראל ברמה הלאומית ולחזק את תנועת הליכוד שבדרכה אני מאמין בכל לבי ובכוונתי לבקש את תמיכת חבריה בבחירות הקרובות.

אבי תמיד איחל לי ולאחיי שנזכה לשרת את מדינת ישראל ללא הצורך לבקש דבר בתמורה.

בכל תפקיד שהציבור יטיל עלי, אמשיך לשרת בשקל לשנה וארתום את ניסיוני וכישוריי כקצין בצנחנים, כיזם הייטק וכמי שהנהיג את העיר המרתקת והמורכבת ביותר לניהול, למענכם, אזרחי ישראל."

ברקת, צנחן ומ"פ במיל' (רב-סרן). בעברו נפצע בלחימה בלבנון לאחר שהסתער על המחבל שהרג את מפקדו מוקי קנישבך ז"ל. הוא התפרסם כאחד מחלוצי הסייבר בישראל בתור חלק מקבוצת מייסדי חברת הענק צ׳ק פוינט בה גם כיהן כיו"ר הראשון. לפני 16 שנים החליט ברקת לעזוב את כל עסקיו על מנת להתמודד לראשות העיר ירושלים בה גדל והקים את משפחתו. לאחר 5 שנים כראש האופוזיציה במןעצת העיר ולאחר שייסד את עמותות ״רוח חדשה״ לקידום צעירים בירושלים, ״סנונית״ לקידום חינוך חדשני ו״סטארטאפ ירושלים״ לחיזוק תעשיית החדשנות הטכנולוגית בעיר - נבחר ברקת לראשות העיר ירושלים, תפקיד בו הוא עומד לקראת סיום הקדנציה השניה שלו.

ב-10 שנותיו כראש עיר נכנסה ירושלים עברה ירושלים מהפכה בתחומים רבים,לראשונה לדירוג 25 הערים עם קהילות הסטארטאפ החזקות ביותר.תחום התרבות והספורט התפתח באופן חסר תקדים,בוצעה בעיר מהפכת תשתיות ותחבורה אדירה,בנוסף, נודע ברקת כמי שהעלה את אחוזי גביית הארנונה בקרב המגזר הערבי לאחד מהגבוהים בארץ, יצר שיטה תחרותית שהביאה את ירושלים לראשית הדירוג במדדים חינוכיים ולזכייה בפרס החינוך הארצי והביא להפסקת מגמת העזיבה של תושבי ירושלים מהמגזר הציוני.

עזיבתו של ברקת את הזירה המקומית, מעניקה סיכוי אמיתי להרצת מועמד חרדי שיכבוש את ראשות העיר כדוגמת סגן ראש העיר יוסי דייטש איש 'שלומי אמונים' שרבו הסיכויים כי הוא יקבל את תמיכת הסיעה המרכזית בניגוד למתמודד הקודם שיצא משורות המפלגה ה"ה מנהיג שלומי אמונים סגן שר החינוך מאיר פרוש, שנחל כישלון בהתמודדותו מול ברקת ולא קיבל גיבוי בלשון המעטה מהסיעה המרכזית.

ביום שישי צייץ ראש העיר בחשבון הטוויטר שלו: "בסיומו המוצלח של מאבק לא קל על תקציב העיר ולקראת החלטות חשובות בשבוע הבא, נושא תפילה מול הכותל. איזה עוצמה וכוחות יש במקום הזה". כשהוא רומז על ההכרזה לרוץ בארצי.

בשבוע שעבר המשיכה לשכתו להכחיש את הפרסומים, לטענתה "אין כל חדש, בכוונת ברקת לאשר ביום חמישי במועצת העיר את התקציב הגבוה ביותר של ירושלים אי פעם הודות לתמיכה שגייס ממשרדי הממשלה. כפי שהבטיח, לאחר העברת התקציב יודיע על החלטתו".

ב-2016 הבהיר ברקת כי כל עוד נתניהו מתמודד לראשות הממשלה, לא יתמודד מולו לראשות הליכוד.
ניר ברקת ראש עיריית ירושלים הליכוד התמודדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד